Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 6914 ggr
Li222
1/2/15, 10:16 PM

Fransk Bulldog/Pudel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! Jag söker efter Melwins bröder. 

Alla valpkullar är väl kanske inte alltid så planerade…

Ängelholm, våren 2005: Melwins pappa (dvärgpudel) stod bunden snällt och fint i väntan på sin matte. Melwins mamma (Fransk Bulldog) bar inget koppel alls ty husse tänkte "hon viker inte från min sida"… 
2005-07-07 föddes så världens goaste lilla Melwin och hans fyra bröder.

Till och från under nio års tid har jag grubblat över de andra valparna, och det känns nu som att jag har sökt igenom precis HELA internet – helt utan framgång. Därför slänger jag ut frågan här. Är det någon som någonsin hört talas om denna kanske aningen udda blandning?

Annons:
Yuuuhanna
1/2/15, 10:21 PM
#1

Tyvärr har jag ingen aning om vart hans bröder kan finnas. Men GUD vad söt han är ! 😍


Li222
1/2/15, 11:25 PM
#2

Ja! Gissa hur många gånger jag svurit över, och bittert ångrat, mitt beslut att klippa hans kulor? Och jag förbannar att utvecklingen inom kloning inte är tillräckligt utvecklad (obs skämt) 😉

Han är verkligen toppen på alla sätt. Struntar blankt i smällare och nyårsraketer, älskar snö, storm och gassande sol. Stannar dock inne vid minsta lilla regn. Är fortfarande stundom valpig men håller sig lugn vid små bebisar och hundrädda barn. Och han bär bara runt på våra och vänners skor, äter inte upp dem längre, he he.

Fridaaaa
1/3/15, 11:15 AM
#3

Kollat jbv sida? Tar man bort sista 2-3 siffrorna i sin hunds chipnr så kan de dyka upp om de chippades samtidigt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Li222
1/3/15, 3:04 PM
#4

Tack #3! Försöker en vända till med minus 2-3 siffror :)

vallhund
1/4/15, 3:39 AM
#5

Varför har du ångrat att han kastrerats?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Li222
1/4/15, 7:57 PM
#6

#5 av: vallhund Varför har du ångrat att han kastrerats?

Åh, snarare är det väl kanske att jag ångrar att jag var så snabb i beslutet. Att kastrera/sterilisera sina husdjur, som inte är tänkta för avel, är för mig självklart. Och med tanke på Melwins något udda korsning fanns inte tanken på att han i sin tur skulle bidra till ännu fler knasiga rasvarianter, varför han kastrerades direkt då veterinären ansåg att han var mogen. Nu är Melwin nio år och lika kärnfrisk som när han föddes, han är i sig själv trygg, go och glad. Därför ångrar jag att Melwin aldrig fick chansen att föra vidare sina underbara gener.
Å andra sidan: Melwin, precis som allt som lever och andas,  är ju en unik individ. Oavsett hur många bedårande avkommor han skulle kunnat leverera, visst?

Annons:
vallhund
1/4/15, 8:29 PM
#7

#6 I Sverige steriliseras inte hundar, de kastreras. Finns väldigt många anledningar till att inte kastrera hundar, har samlat lite länkar här.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Li222
1/5/15, 5:25 PM
#8

#7 Okej, kastrering menar jag hane som tik. Och ja, naturligtvis finns det alltid för och nackdelar med alla ingrepp som kanske inte alltid är av akut karaktär. Tack för länkarna :)

Fridaaaa
1/5/15, 5:28 PM
#9

#6 Anser att man inte ska avla på en hund bara för att den är snäll eller liknande. Nej bättre att inte avla vidare på en blandrashund tycker jag (inget emot blandraser), så klokt beslut med kastreringen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
1/6/15, 10:46 PM
#10

Jättehärlig blandning! Konstigt att ingen tänkt på den innan, en Frudel! Helt bedårande :)

vallhund
1/6/15, 10:49 PM
#11

TS har du rätt att publicera bilderna? Tycker att en del verkar komma från sajten jag länkade till.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Li222
1/8/15, 9:55 PM
#12

#11: Vad för bild/er syftar du på? Nu blev jag jättenyfiken!!!

vallhund
1/9/15, 10:04 AM
#13

#12 sorry blandade ihop det. Bilderna i TS var väldigt likt det jag sett på
http://www.huffingtonpost.com/2014/01/29/mixed-breed-dogs_n_4688026.html

Speciellt mops/pudelblandisen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Li222
1/9/15, 11:59 AM
#14

#13 Tack så mkt för länken! Förstår att du fann viss likhet mellan Melwin och Pugapoo ;)

Jbrem
11/23/15, 4:33 PM
#15

Halloj!!! Vår Zigge är 10 år och samma blandning. Vi bor i Malmötrakten. Kan det vara Melwins bror??? Jenny

Catta-
11/25/15, 10:06 AM
#16

Vem sålde valparna? Finns inga dokument vilka som köpte dom?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Upp till toppen
Annons: