Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 4055 ggr
NinjaKakan
10/20/14, 10:34 AM

4 mån. valp med flytning

Sitter i kö till djursjukhuset för rådgivning men vill gärna ha lite hjälp från er med. Hunden är en blandrastik som blir 4 månader den 20 oktober. För en halvtimme sedan märkte jag gulgrön flytning från slidan. Hon har ju inte löpt än så livmoderinflammation känns det inte som, men detta är trots allt Min första hund Också. Någon som någon ide om vad det är?


Annons:
VildaVittra
10/20/14, 10:36 AM
#1

Det är ganska vanligt med exempelvis UVI på tikvalpar som kan visa sig på lite olika sätt. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

NinjaKakan
10/20/14, 10:40 AM
#2

Okej så då är det bara att åka in ? Jag reagerade nämligen på att hon 2 dagar i rad kissat inne och hon har skött sig väldigt bra länge med rumsrenheten..


NinjaKakan
10/20/14, 10:48 AM
#3

38,5 i temp hade hon nu.


VildaVittra
10/20/14, 10:49 AM
#4

Det är inte säkert att ni behöver det, UVI kan behandlas med vanliga matvaror, men det är bättre att veterinären bestämmer per telefon om det behövs.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

NinjaKakan
10/20/14, 10:52 AM
#5

Okej. Då hänger jag kvar på telefonen så får vi väl se. Tack för ditt snabba svar :)


NinjaKakan
10/20/14, 8:54 PM
#6

Imorse bad dom mig avvakta vilket jag gjort. Nu ringde jag igen för hon inte har ätit sin mat vilken hon brukar men hon har busat hela dagen och nu hade hon 38,7 i temp. Men dom sa att jag inte behövde åka in idag, men att flytningar från slidan brukade inte vara pågrund av uvi. Så dom sa att jag kunde höra av mig imorgon. Sen tycker sambon att jag överreagerar och att vi borde låta det vara. Han tycker jag är hypokondriker när det kommer till min valp, men åt andra sidan är hon min bebis så. Suck .


Annons:
NinjaKakan
10/20/14, 8:54 PM
#7

Ja hon har ätit maten alla mål förutom nu på kvällen .


Upp till toppen
Annons: