Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1263 ggr
Murmeltuss
2014-10-02 12:40

Pigmentbortfall?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har nån idé på vad detta kan vara? Började som en mindre prick och har blivit större. Dock under flera månader. Pricken är helt vit och inte rosa som pigmentbortfall brukar vara (i alla fall som jag förstått det, rätta mig gärna!). Som ni ser är pricken fortfarande väldigt liten. Den är platt och sticker alltså inte ut. Jag är inte direkt orolig då hunden är sig själv. Ringde veterinär idag som inte hade någon som helst aning vad det kan vara, hon gissade på att det kunde vara allt från vårta till pigmentbortfall. Vi kom fram till att vi borde undersöka hunden om pricken växer mer. Någon som sett liknande? Hunden är två år om det har betydelse. Jättetacksam för svar!

Annons:
vallhund
2014-10-02 14:46
#1

Vitiligo? 

Ja hundar kan få det, men det är sällsynt så vitt jag vet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Murmeltuss
2014-10-02 15:37
#2

#1 Har läst lite om det, men inte hittat något direkt om hur det börjar. Kan det börja med bara en prick på nosen?

Jycklos
2014-10-09 13:08
#3

vår 4årige tik har liknande med pigmendet på nosen, tror d kan vara ska från när hon försöker få tag på märgen inne i benen.

om hon fnyser å gnuggar nosen så kan d vara noskvalster. det smittar jätte-lätt men är inte farligt och försvinner snabbt med medicinen- fås ofta om du hund kanske träffar många hundar normalt, eller går på hunddagis m.m.

VildaVittra
2014-10-09 13:14
#4

#3 Din avatarbild är för stor och täcker en del av din text.

Ursäkta off topic.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: