Annons:
Etikettklicker-träning-trix
Läst 2050 ggr
blondiie
9/30/14, 11:42 AM

hur tränar man

Äe väldigt intresserad av lydnad och försöker därför träna de med min hund. Men jag vet inte hur jag ska göra, mutar jag henne blir hon uppstressad och hugger och mutar jag henne inte så ha hon glömt allt hon någonsin kunnat.. Hur ska jag göra?

Annons:
Murmeltuss
9/30/14, 1:33 PM
#1

Jag tror ingen riktigt förstår vad du menar? Hugger hon dig när du ger godis?

AnneN
9/30/14, 2:32 PM
#2

Mitt tips är att börja med att gå en kurs där du får lära dig hur momenten ska läras in på rätt sätt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
9/30/14, 6:42 PM
#3

Håller med AnneN, börja med att gå en kurs, både för att lära dig momenten i sig, men även hur hundar lär sig saker :)

blondiie
10/1/14, 2:27 PM
#4

Ja hon blir så uppspelt när de gäller godis så hon hugger mig i handen, inte för att va elak utan för att hon vill ha godiset. Jag ha haft hund hela livet och även gått hund inriktning på skolan med hundkurs så de är inte de. Utan hur får jag henne koncentrerad istället för att hon är helt hyper?

Murmeltuss
10/1/14, 2:36 PM
#5

#4 jag hade tröttat ut henne totalt innan jag tränade. Typ skogspromenad eller cykel ett par timmar. Sen träna en kort stund. Efterhand kortare promenad före och längre träning.

Maja2
10/1/14, 2:38 PM
#6

Hur aktiveras hon i övrigt? Passivitetsträning?

Annons:
blondiie
10/1/14, 4:27 PM
#7

Vi kör mest på bollkastning, kamp, promenader och lek med andra hundar. Passivitet utomhus är mest ligga när vi är på byn, ibland inte få va med och leka med dom andra.

blondiie
10/1/14, 4:29 PM
#8

Alltså hon ska sitta/ligga när jag sitter/står stilla. Samt att jag ha funderingar på att börja med flirtpole och springpole.

Maja2
10/1/14, 4:34 PM
#9

Kanske det vore en idé att blanda in nosövningar, sök eller spår? Bollkastning, kamp och lek med andra hundar, är uppstressande aktiviteter som många gånger ställer till det när man sedan vill träna lydnadsmoment.

vallhund
10/2/14, 2:53 PM
#10

#4 Oavsett tidigare hundvana o genomgångna kurser så är detta ett helt nytt ekipage. Jag, o många med mig går kurs med varje ny hund. 

Bollkastning är inte så bra om man har en hund som stissar upp sig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maja2
10/2/14, 3:14 PM
#11

#10 Håller med dig, oavsett tidigare …..     Jag ska gå kurs med två av mina nu i oktober. En i viltspår och den andra i vardagslydnad.  Jo, jag lägger redan viltspår till henne, och jo, han har bra vardagslydnad … men jag VILL GÅ KURS :)

Cahira
10/3/14, 1:52 AM
#12

Kursen är lika mycket för hunden som för föraren. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

blondiie
10/3/14, 9:21 AM
#13

Har inte råd att gå kurs då dom närmaste är 10 mil härifrån och har ej körkort. Bollkastningen sker i mörker oftast och då får hon söka bollen. Då blir hon trött i både huve och kropp. Men ni ha rätt hon blir lite uppstressad av de men då går de att avbryta.

Annons:
vallhund
10/3/14, 12:05 PM
#14

#13 Att ha ekonomi för att gå kurs borde vara lika självklart som att man har ekonomi för att veterinärvårdsförsäkra hunden o att utfodra den, innan man skaffar hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

blondiie
10/3/14, 12:10 PM
#15

Men hur ha du tänkt att jag ska kunna åka tio mil utan körkort då? Eller är körkort oxå obligatoriskt om man ha hund?

blondiie
10/3/14, 12:11 PM
#16

Och ha absolut inge emot att gå kurs, skulle gärna gå men med resa samt kurskostnaden blir de för dyrt.

Cahira
10/3/14, 8:34 PM
#17

Kanske finns det någon snäll medlem som bor i närheten som kan tänka sig träffas och ge IRL hjälp.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maja2
10/3/14, 10:05 PM
#18

Alt, att det finns möjlighet att få ihop en träningsgrupp där du bor?

Cahira
10/3/14, 10:23 PM
#19

Vet inte om en hund som blir så ivrig att den hugger borde vara i stressig miljö med flera hundar och ägare i detta läge. Men om en person som har erfarenheter med stressade hundar bor i närheten så kanske man kan vara två personer på samma hund tills man fått bättre ordning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maja2
10/6/14, 4:28 PM
#20

Tänkte givetvis att det måste finnas med en intstruktör i träningsgruppen. Många gånger finns det både privatpraktiserande instruktörer, men även kurser genom tex Vuxenskolan, på mindre orter

Annons:
Upp till toppen
Annons: