Annons:
Etiketthundmat
Läst 1441 ggr
Ravynsfair
2014-09-27 00:02

Få upp hunden i vikt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena allihopa! Jag har lite problem med min jycke på 18 mån. (schäfer / Dogo Argentinomix) Han är nämligen väldigt tunn i kroppen, håller inte vikten som jag tycker att han borde göra. Muskler kommer och går nästintill. Pendlar upp och ner. Han är aktiv men inte särskilt matglad oavsett fodersort. Är just nu i en tunnare period igen. Äter i nuläget Fodax röd vilket innehåller bra med fett och protein. Blandar imellanåt ut det med Nordic bas, voh nr 33 och olika emmzokorvar mest för variationens skull. Beror lite på vad jag får tag på, men Fodax röd är iallafall grunden. Magen är kanon, bajset mörkt, hårt och fint. Men han går inte upp i vikt! Ska äta ca 680g (34kg) per dag men äter i nuläget 750-850g, ibland mer om jag får i honom det, andra dagar mycket mindre eftersom han är, ja. Inte så matglad. Kan inte trycka i honom mera, han vägrar. I fodret tillsätts standardt Immun, äggula och även benmjöl de dagar han inte äter ben. Funderat på högproteinrika torrfoder som komplement men är rädd att magen rasar av det då han äter färskfoder av en anledning. (känslig för torrfoder, vet dock ej vad) Hjälp?!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
AnneN
2014-09-27 00:05
#1

Är han avmaskad?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ravynsfair
2014-09-27 00:14
#2

#1 Yes! Ingen mask syntes.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

vallhund
2014-09-27 00:19
#3

#2 Använde du "Kolla masken" först så att du avmaskade med rätt preparat?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

VildaVittra
2014-09-27 00:54
#4

Tycker han ser lagom ut, hundar ska vara smalare än folk i regel tror.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ravynsfair
2014-09-27 02:03
#5

#3 yes! Jag vill inte trycka i maskmedel i onödan. Provet visade inte stora mängder mask, mycket lite egentligen men valde att avmaska ändå för att helt utesluta mask som bov i dramat. #4 Ja, jag vill ha honom slank men inte såhär som han känns irl, svårt att fånga allt på bild då han ser så olika ut på alla bilder.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Maja2
2014-09-27 08:59
#6

Att muskler kommer och går, låter mer oroande än att han inte går upp i vikt. På den bilden ser han helt perfekt ut.  Hur jobbar du för att öka muskelmassan på honom?

Annons:
Fridaaaa
2014-09-27 10:25
#7

Tycker med han ser bra ut på bilden 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
2014-09-27 17:15
#8

#5 Pansargrishundar har ganska lite underhudsfett, de ska inte ens vara i närheten av det späck labbar har. 

#6 "Att muskler kommer och går, låter mer oroande än att han inte går upp i vikt."

Inte nödvändigtvis. De har väldigt lätt för att lägga på sig muskler om motionen är lite ansträngande, lika lätt försvinner musklerna om man tar det lugnt ett tag. Som gillar hunden att springa i snö, så kommer den muskla på sig, sedan när snön smält är det inte lika jobbigt att springa samma sträcka. 

Pipens lår är gigantiska efter dragsäsongen, nu innan dragsäsongen är de smäckra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maja2
2014-09-27 17:30
#9

#8 Jag tolkade det inte som att fysträningen ändrades , men ställde för säkerhets skull frågan om hur hunden jobbades för att öka muskelvolymen.

Hiro
2014-09-28 11:25
#10

Ger du rå äggula?

Upp till toppen
Annons: