Annons:
Etikettallmänt
Läst 1500 ggr
Fejhn
9/26/14, 11:58 PM

Avlivning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tagit beslutet om att avliva. Vi har tid på måndag.
 jag vet att det är rätt beslut men just nu är jag å jävla rädd.  Någon som skulle kunna sig tid att berätta lite hur det går till?

Han fyller 14 i år, vi har varit tillsammans i 10.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Annons:
Lia
9/27/14, 12:09 AM
#1

Är han sjuk?

Fejhn
9/27/14, 12:14 AM
#2

Han är medicinerad för onda lederna sen många år tillbaka.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Aristarcos
9/27/14, 12:29 AM
#3

Han har levt ett långt fint liv med dig! Du har säkert tagit det rätta beslutet för din vän! Skickar en stor kram! Tog bort min 15 åriga collie för 9 år sen… Det var rätt beslut men inte lätt!!

Cindy S
9/27/14, 12:34 AM
#4

Det går smärtfritt. Veterinären ger ett sömnmedel, så visst kan hunden reagera på att det är obehagligt, men vi fick i alla fall låta hunden gå från veterinärens lokal till våran bil. Skorpan somnade i bakluckan medan vi klappade henne, sen kom veterinären och gav henne den sista sprutan som hon då förstås inte ens märkte.

Det kanske kan gå till på annat sätt med, men så skedde det när jag var med.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Udoon]
9/27/14, 12:47 AM
#5

när jag tog bort min katt så fick han först lugnande så han somnade, sen fick han en annan spruta så att han somnade in. vet inte om det är samma för hund.

Cahira
9/27/14, 8:51 PM
#6

Ja de ger lugnande först så hunden är dåsig och trött, sen går det fort efter de får sista sprutan. Veterinären är mycket förstående och alla gånger jag varit med på avlivning har jag fått stanna med djuret och ta farväl så länge jag behöver. Har även fått betala i förväg så man får sörja ifred sen och slipper vara bland de i väntrummet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Ihima
11/19/14, 1:38 PM
#7

När jag tog bort mina två hund så har båda somnat in uppe på mig. Alltså liggandes. Först fick dom sova gott spruta. Och dom snackade mig i örat. Sen kom den sista sprutan vilket är en överdos av sömnmedel. Som när man operaras. De blir en överdos av den medicinen. Dom känner inget. Oftast ger man de i höger framben.  Sen la jag med dom där inne på rummet i 1,5 timme.

Jag valde att prata med mina hundar. Både gångerna beskrev jag hur de ser ut där. Tex som min briard tik. De är vid stranden. En solig sommar dag 30 grader varmt och där möter du min farmor och ni kastar pinne äter köttbollar och lyssnar på vågerna. Alltså jag beskrev de med allt sånt hon gillade. När de var min blandras hund så var de en gård på landet med lek och bus. Båda gångerna var de farmor som tog emot dom. Och där möte dom varandra och dom lekte mm. 

Då hörselen är den sista dom lämnar

vallhund
11/19/14, 6:53 PM
#8

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: