Annons:
Etiketthundmat
Läst 1373 ggr
benitakardell
2014-09-19 07:47

lite tips om foder

Hej

Jag undrar om jag kan få lite tips av någon här när det gäller foder till min valp på 4,5 mån! Det är så här att hon äter voh färskfoder men jag ville lite smått kunna få in torrfoder eftersom det är smidigare när man reser o.s.v. Köpte Orijen eftersom det inte innehåller spannmål men nu har hon börjat bajsa inne om nätterna, 3 stora högar, inte lösa dock men beror detta på torrfodret? Hon bajsar i regel bara morgon och kväll när hon bara äter färskfodret så detta kom lite som en chock! Hon kan inte äta foder med spannmål i för då kraschar magen på henne och nu tänker jag att det kanske aldrig finns nån möjlighet att komplettera med nåt torrfoder. Några tips?

//Benita Kardell

Annons:
AktivaSiri
2014-09-19 07:55
#1

Har du bytt från färskfodret till torrfoder utan att vänja henne vid det så är det nog inte så konstigt. Har du blandat?

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

benitakardell
2014-09-19 08:17
#2

jag började me att ge typ 10 kulor blandat med färskfodret..sen ökade ja lite varje dag! Men jag kanske gjorde de för fort då? kanske behöver några veckor minst?

Luckysoul
2014-09-19 21:17
#3

Jag kör med Sam's Field Grain Free. Det funkar jättebra för min hund och det är utan spannmål =)

Åsa Lewen
2014-09-23 21:24
#4

Hej om din hund har känslig mage så har Hills en del bra foder även Royald har en del bra foder för känsliga magar. Prata gärna med in vetrenär.men fodret du har vet jag är mkt bra. Men när du kör över på nytt foder med känslig hund ta det på lång tid. Lycka till

vallhund
2014-09-24 00:49
#5

#4 Veterinärer har max en veckas utbildning vad gäller foder för hundar o katter, föreläsarna hyrs in från RC o Hills o det finns inget som tyder på att de skulle ha utbildning i nämnda djurs näringsfysiologi.

Säljer de dessutom dessa foder själva så skulle jag inte lita på deras kunskaper i ämnet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Raubtier]
2014-10-08 21:09
#6

Ganska vanligt att hundar bajsar oftare med torrfoder (av egna erfarenheter) än med färskfoder. Min äter färskfoder och bajsar 2 gånger per dag och min systers hund bajsade 1 gång per dag med färskfoder och när hon bytte till torrfoder bajsar han åtminstone 3-4 gånger per dag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: