Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 905 ggr
SandraBohm
9/11/14, 11:32 AM

Kastrerad hanhund *HJÄLP*

Hej! Jag har en liten  amstaff pitbull hane på 8 månader, och han blev kastrerad igår.. natten och så har varit lite jobbig.. men nu på morgonen så märker jag ju att han är lika pigg,glad,galen och leksugen som vanligt..

problemet med att han är så pigg nu är ju att veterinären rekomenderar att hunden ska ta det lungt i 10-12 dagar.. MEN det finns inte en chans att han kommer ta det lungt..
han får sina "damp anfall" och hoppar i sofforna, springer runt i lägenheten som en idiot.. Ja ni är ju hund ägare så ni förstår vad jag menar..

Hur i hela världen ska jag få honom att inte hoppa och leka så mycket/vara lugn.. jag kan ju inte bara typ bura in honom.. han vill ju ändå vara med lixom.. 

Hoppas ni förstår mitt problem utan att jag låter löjlig och mesig… x)

Sandra :D

Annons:
Fridaaaa
9/11/14, 11:43 AM
#1

Tänk på användningen av ordet "damp"…

Nej man får inte i bur om inte det är på veterinärs ordination. Går inte att ha honom på begränsat yta? Hört med veterinären?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
9/11/14, 3:11 PM
#2

Försök föregå genom att ge honom mentala utmaningar, som spår etc. , samt långa promenader i omgivningar som tillfredställer så gott det går.

Murmeltuss
9/11/14, 5:14 PM
#3

Roligt att höra att han mår så bra direkt efter. Vår hund hade ont och vill inte gå ut på flera dagar efter kastreringen. Mitt tips är att ha koll så stygnen inte går upp när han studsar runt och som någon annan sa, testa med hjärngympa! Mycket och länge! Det borde trötta ut. Lycka till!

vallhund
9/22/14, 9:34 PM
#4

Passivitetsträning är aldrig för sent att börja med.

Burförvaring är olaglig, bara lst veterinär kan bevilja dispens. Enkel kastration är inte tillräcklig anledning för att få tillstånd till burförvaring.  Se denna tråd: http://www.bukefalos.com/forums/hund.55/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: