Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 1985 ggr
[Springerpoo]
8/13/14, 12:35 AM

Lhasa apso/shih tzu och springerpoo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Tänkte jag skulle försöka hitta mina hundars kullsyskon 😃

Första vovven:

Min lilla Nikko är en blandning på lhasa apso och shih tzu. Mamman var en vit lhasa apso/shih tzu blandning och pappan var en renrasig shih tzu! 

Det var 5 Valpar i kullen och de var födda 2012-06-16 i Växjö. Det var 3st vit/svarta Valpar, en vit med bruna fläckar och sedan då min lilla Nikko som var guld/brun 😃 

Uppfödaren hade även en rumänsk hittehund som saknade ena frambenet! Han ska ha hetat Bandit och haft en slags schäfer teckning 😛Han ville bli klappad hela tiden när vi var och hämtade Nikko.

För den andra hunden söker jag endast en i kullen!

Min andra hund heter Ollie och han är en blandning på mellan pudel och engelsk springer spaniel. Mamman heter Nellie och hon är en blandning på dvärg(?) pudel och engelsk springer spaniel och hon ät svart med vitt bröst. Pappan är renrasig röd/brun mellan pudel.

Det var 3st Valpar i kullen och de var födda 2009-07-06 hos Britt-Marie Vestin i Flen. Det var två hanar och en tik. Tiken var röd/brun , ena hanen var helsvart och sedan lilla Ollie var svart/vit precis som mamman. De hette Ettan (Ollie), Tvåan och Trean. 

Vi har kontakt med tikens ägare då hon hittade oss på Cockerpoo Sveriges facebook-grupp, men den andra hanen i kullen vet vi inget om 😕

Jag vet att Britt-Marie har fått fler kullar på Nellie så andra syskon är helt okey 😂 Vet att en heter Oliver och att han var svart/vit och att han hade en egen liten blogg och att han är reggad i Cockerpoo Sveriges gamla register. Sedan vet jag att en heter Bassie och han är vit/svart och han har varit med i en Härliga Hund tidning från 2007 🙂

Skriv gärna om ni eller någon ni känner har någon av deras syskon 😂

Bild på Nikkos syskon, mamma och Bandit 😛

Annons:
Upp till toppen
Annons: