Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 740 ggr
leostb01
8/9/14, 7:32 PM

valp

Hej. Jag har fått en fullständigt oplanerad valp. Min gammla tik har tjuvparat sig och klarade inte av att föda själv utan det blev akut kejsar snitt. När hon vaknade upp så ville hon inte veta av sin son. Valpen var mycket livsduglig och eftersom jag har semester så bestämde jag mig tillsammans med veterinären för att få det att funka i alla fall. Som tur var kunde jag få honom till att dia. Matning har fungerat bra och han växer och gror. Jag har tvättat och masserat honom till att kissa, bajsning har varit svårare men nu har det löst sig. Nu är han fyra veckor och tiken accepterar honom, men tvätta=nej. Jag har torkat honom med en fuktig varm handduk. Sen är internet fantastiskt, men just nu blir jag lite fundersam…..ska han badas eller inte eftersom tiken inte slickar? Räcker det med att fortsätta torka med handduk? Jag tycker han är ren och fin men det går runt i huvudet med alla råd som finns. Någon som har EGEN erfarenhet när det gäller detta?

Annons:
AnneN
8/9/14, 9:23 PM
#1

Badas låter onödigt, bör räcka att torka med handduk, är han smutsig eller välling som fastnat i pälsen bör det räcka med en fuktig handduk. Jag har inte så mycket egen erfarenhet av just denna situation men min mamma som har kennel har varit med om liknade och jag vet att hon bara använt handduk, inte badat valparna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

leostb01
8/9/14, 10:43 PM
#2

Låter bra. Tror jag fortsätter med min handduk! Tack för svar!

Upp till toppen
Annons: