Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
AKTIVITETER - Allmänt

En fråga

2014-08-07 20:24 #0 av: Lilllens

Ni med aktiva blandisar, som ni använder till exempelvis drag eller agility, har ni gjort HD/AD-röntgen? Eller kör ni bara på?

/Nyfiken

Anmäl
2014-08-07 21:02 #1 av: Wellcraft

De flesta jag känner med blandisar röntgar inte.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Anmäl
2014-08-07 21:22 #2 av: Kalli

Japp, har jag.

Anmäl
2014-08-08 13:01 #3 av: Forest

Är det ras/er som man i regel kollar detta för avel mm så tycker jag man gott kan fundera på kolla detta. Jag har ingen blandras men ska inte avla på Donna ändå har vi ögonlyst och kollat så hon inte har patella lite för att bra o veta. 

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2014-08-08 14:21 #4 av: vallhund

De jag känner som kör drag o agility mer än hemma i trädgården, typ, har alla röntgat sina hundar.

De BK jag känner till har 1 årsgräns samt HD röntgen för att få gå agilitykurs.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel.

Anmäl
2014-08-08 17:40 #5 av: Lilllens

Tack för svar. Själv vet jag inte en enda blandras som är röntgad.

Jag kom att tänka på det när jag kollade på hundannonser, i princip alla renrasiga är röntgade, men inte blandisarna.
Det är som att folk med blandraser knappt vet att man brukar röntga sina hundar, men ändå kör de allt möjligt med dem.

Anmäl
2014-08-08 23:26 #6 av: Michaela-N

Nej, eftersom HD inte är ett rastypiskt fel för min hunds raser. Hade nog övervägt det annars!

Anmäl