Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 700 ggr
[Lizzier_83]
8/4/14, 10:21 PM

Blandrasfundering

Jag är lite fundersam på hur det fungerar det här med gener och så när det gäller blandisar. Säg att vi har en liten valp som är 90% cavalier och 10% amris, blir valpen automatiskt mest som en cavalier då eller kan den ändå få allt från amrisen eftersom det ändå finns gener därifrån? Tänker strl, temperament o.s.v

Annons:
AnneN
8/4/14, 11:28 PM
#1

Det är ju störst chans att den blir mest som en cavalier, men det kan ändå slå igenom med utseende & egenskaper från amrisen eftersom man aldrig kan veta hur mycket av generna som gått i arv om man inte har dna-testat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

FjantYoda
8/5/14, 12:21 AM
#2

 Skulle säga att de kan slå ut lite hur som helst! Min hund är t.ex. bara 25% nakenhund (och iallafall hos chinese crested så finns det puffgener och kan födas håriga Valpar trots att man avlar på två hårlösa) hälften av valparna var hårlösa, och skulle nog säga att min är mest som en kines både i utseende och sätt, de andra raserna är papillon (50%) och toypudel (25%)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Fridaaaa
8/5/14, 9:24 AM
#3

Beror helt på vad den ärver. Man kan egentligen inte räkna procent så, då de kan ärva helt olika när man parar just blandraser.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: