Annons:
Etikettallmänt
Läst 662 ggr
Ceccan
2014-08-03 12:43

Hur stor koll har eran/era hundar på vart ni är

Hej ! 

Är lite nyfiken på hur mycket koll era/eran hund/hudar har på vart ni är och på familjen. Mina två följer mig vart jag än går och skall alltid vara i närheten . Gäller ute som inne. Min stora tjej gjorde en grej vid midsommar som varken jag själv eller mina vänner hade varit med om innan. Vi gick utsprida hem till våra vänner och min vän sambo gick först med min tik och deras tik , Jag gick ett par meter bakom med barnen och min lilla tik . Det vi ser är att den stora vänder sig och tittar bakåt mot mig , hon vänder sig både till höger och vänster ett par gånger , men rätt som det är slänger hon sig rätt ner på gatan , alla stannade upp och så förvånade ut samtidigt blir jag rädd att har hänt henne nått , så jag springer fram till henne för att kolla så allt är okej. Då reser hon sig upp och blir överlycklig . Alla skrattar så klart hon ville ju bara gå med matte : ) Och inte nog med detta så hämtar hon gärna barnen , hon tar i deras tröja och släpar runt på dom .

Annons:
Idakarrlsson
2014-08-03 13:08
#1

Båda mina hundar  håller koll på mig. Tycker det är viktigt att lära in att det ska hålla koll på deras ledare! (Har dem mycket fritt och deras promenader sker alltid fritt i skogen! :D) Skulle aldrig klara av att tex att ha sju hundar och gå i skogen med dem ifall jag som ledare skulle hålla håll på dem!

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Ceccan
2014-08-03 13:22
#2

#1 Jag tycker också det är viktigt att hundarna håller koll på vart man är . Tyvärr har jag en bit till skogen , men min stora tik älskar att vara lös . Så hon år vara lös i den mån det går. Inte för att hon drar i väg utan det finns folk som är rädda för hundar stora som små. Gå med 7 hundar jösses det skulle jag inte fixa : )

Fridaaaa
2014-08-03 13:30
#3

Hundarna håller ganska bra koll på mig & sambon🙂
Brukar gömma mig ibland och så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ceccan
2014-08-03 13:37
#4

#3 Jag lät mina barn gömma sig inne på olika ställen , Min tjej hittade dom och tog tag i deras kläder och drog fram dom : ) När vi är ute brukar jag gömma mig , hon hittar mig med en gång : ) och i bland går jag åt ett annat håll då kommer hon som en raket efter hihi

Fridaaaa
2014-08-03 13:38
#5

#4 Hundar brukar tycka det är roligt 🙂 Bra träning med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Idakarrlsson
2014-08-03 13:39
#6

#2 Haha kanske inte jag heller men vara exempel på att jag tycker det är viktigt att hunden håller koll på ledaren ;) Jag bor mitt i ingenstan, med skog runt mig! Så för mig är det bara att klivar ut genom ytterdörren. Den närmsta grannarna bor typ 500m bort och dem har inget emot hundar+att dem är bara här på sommaren! Förstår ju självklart ifall det finns folk omkring! :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Annons:
Ceccan
2014-08-04 13:59
#7

#6 

Jag har full hå att hålla koll på mig själv i bland : ) så två vovvar räcker såå bra att ta hand om

Wenniz
2014-08-06 16:47
#8

Min ena är som ett plåster hon har stenkoll, den andra bryr sig inte onödan om man kan säga så. ;)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
[soffan :>]
2014-08-06 20:50
#9

Min är jättedålig på att komma när man ropar på honom så mesans matte tränar det med honom så får han vara kopplad ;) om man inte är i en stor inhägnad eller hos en kompis som har staket runt hela trädgården :/

Upp till toppen
Annons: