Annons:
Etikettallmänt
Läst 534 ggr
Lexie82
2014-07-28 14:01

Band av sårskorpor

Min valp på snart 6 månader har ett band av sårskorpor runt nacken. Jag upptäckte det idag, så det borde vara hyfsat nytt.

Först trodde jag att det var fästingar, men de är lite större än vad färstingar brukar vara när man upptäcker dem. Tittade mer noga och tyckte det såg ut som antingen klumpar av smuts eller sårskorpor. Pillade bort en, och mycket riktigt var det en sårskorpa!

Jag har ringt veterinär, och väntar på att de ska ringa upp, men det blir inte förrän runt 16 i dag. Är det någon som har några idéer om vad det kan vara? De luktade riktigt illa!

Annons:
AnneN
2014-07-28 19:48
#1

Vad sa veterinären?
Är svårt att säga så här vad det är utan att ha sett hur det ser ut.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lexie82
2014-07-28 20:59
#2

Jag fick en tid till om en vecka, och tills dess skulle jag låta det vara och hålla honom torr.

Ison
2014-07-31 17:35
#3

Har hunden fästinghalsband som den kan ha reagerat på? Vet en kompis hund som fick liknande som du beskrev av något fästingshalsband, vet inte vilket dock.

Lexie82
2014-07-31 18:32
#4

Han har inget fästinghalsband. Däremot har vi en teori om vad det är. För lite drygt en vecka sedan så lekte han med en annan hund som var jäkligt hårdhänt (han kommer INTE leka med den hunden igen), och vi tror nu att han helt enkelt blev biten hårdare än vi trodde.

Ingen märkte något då dels eftersom han har så tjock päls i nacken och dels för att han inte visat att han haft ont.

Upp till toppen
Annons: