Annons:
Etikettbeteende
Läst 674 ggr
Fjäril
7/24/14, 10:10 AM

Katt löper/Hund luktar överallt

Hej, Vår 10 månaders amstaffblandning (om det nu har någon betydelse) reagerar väldigt på vår katt som nu löper. Hon åmar sig inför honom och han gnyr och jagar henne. Han är könsmogen nu men det hade varit bra med tips på hur vi ska göra. Även om det är jobbigt att lyssna på så undrar jag väl mest; det finns väl inget att oroa sig för. Hunden kan väl ändå inte "ge sig på henne" så att säga :) Inatt skärmade vi av så hunden fick vara i köket. Hon ska steriliseras men vad gör man just nu? Brukar de reagera på varandra så? På promenader, alla om jag ska vara ärlig så luktar vår kille på allt. Hans nos är så långt ner i marken att han snart ingen nos har kvar. Nej skämt och sidor, men vad gör man för att få hunden att sluta med detta? Vi försöker få honom att tänka på annat, genom att vi ska vara roligare men när vi är ute glömmer han av oss och allt annat är spännande.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
vallhund
7/24/14, 10:21 AM
#1

När vi hade fertil avelskatta i hemmet så tillät jag unghunden att hålla på med henne. Hon satte sig på sängen med rumpan fri, han höll ner henne o juckade i luften. Fick tyst på hennes skrikande för några timmar.

Inget jag skulle tillåta idag, har inte haft fertil katta sedan dess.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fjäril
7/24/14, 10:32 AM
#2

Nej det ser inge vidare ut, han ställer sig över henne och gnyr. Kanske får låta det vara, hålla koll och sterilisera snarast. Inte roligt för någon av dem.

Sajtvärd på Övernaturligt

Fridaaaa
7/24/14, 11:47 AM
#3

Bättre att kastrera än att sterilisera.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fjäril
7/24/14, 11:53 AM
#4

#3, Vi har pratat om kastrering men först ska vi ta katten så hon kan gå ut och slippa ha dessa perioder.

Sajtvärd på Övernaturligt

Fridaaaa
7/24/14, 12:09 PM
#5

#4 Var honkatten jag menade. Kastrering är mycket bättre för henne än sterilisering (nästinpå inga som utför det längre heller vilket är bra)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fjäril
7/24/14, 12:29 PM
#6

#4, Okej. Ja det visste jag inte. För mig har kastrering varit för handjur men då ska vi fråga vad de rekommenderar oss. Tack!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Fridaaaa
7/24/14, 12:32 PM
#7

#6 Nope vanlig missuppfattning men heter kastrering även på honor när man plockar bort livmoder och det, vid sterilisering tar man inte bort allting, utan "stryper" bara till så katten kan ha löpbeteende kvar samt då riskerar att få livmodercancer mm fortfarande. Så kastrering är så mycket bättre 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fjäril
7/24/14, 2:08 PM
#8

Tack för information :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: