Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Lekar på sajten

Gissa raser på mina gott & blandat påsar.

2014-07-15 18:32 #0 av: vegosessa

Våra tre gott  & blandat påsar här hemma är omplaceringar & vi vet inte deras raser utan vi har bara våra gissningar & andras gissningar att gå på. 

Däremot är alltid roligt att höra andras gissningar så gissa, gissa, gissa! Glad

Anmäl
2014-07-15 18:35 #1 av: vegosessa

Antubus, 1 år & 4 månader, hane. 

Anmäl
2014-07-15 18:36 #2 av: vegosessa

-

Anmäl
2014-07-15 18:38 #3 av: vegosessa

Tigerlilja, 1 år & 7 månader, hona. 

Anmäl
2014-07-15 18:39 #4 av: vegosessa

-

Anmäl
2014-07-15 18:40 #5 av: vegosessa

Labyrinth, 8 månader, hane. 

Anmäl
2014-07-15 18:42 #6 av: vegosessa

-

Anmäl
2014-07-15 18:58 #7 av: Frida B

Antubus tror jag är pincher och jack russel, eventuellt chihuahua...

Tigerlilja ser verkligen ut att ha staffe i sig, men även tax eller västgötaspets (får den känslan haha!)

Och labyrinth ser ut att var amstaff, kanske schäfer eller corgi eller någon ras med lite större öron haha! Nu när jag tänker efter påminner kroppen på något sätt om australian cattledog... :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2014-07-15 19:05 #8 av: vegosessa

#7 Tack för dina gissningar! Alltid roligt att höra Glad

Vi ska faktiskt göra dna tester i slutet av året eller början av nästa år..
Ska bli roligt att se resultaten Kär !

Anmäl
2014-07-15 19:06 #9 av: vegosessa

#7 Såg att du är admin för vallhundar! 
Faktiskt så brukar jag få höra en vallhundsvariant som de flesta tror Antubus har i sig.. Skämtar

Anmäl
2014-07-15 19:09 #10 av: Frida B

#9 lancashire heeler? ;) 

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2014-07-15 20:14 #11 av: vegosessa

#10 There you go! Skämtar

Vi träffade en renrasig för några månader sedan..
Bara att Antubus är mer kraftig. Däremot är hans beteende skrämmande likt beteendet lancashire heelern brukar kännetecknas för. (ex. här)

Anmäl
2014-07-15 20:17 #12 av: vegosessa

T.o.m "nip and duck" håller han på med. 

Jag kunde inte förstå vad han höll på med som valp.. 
Men efter att ha läst om lancashire heelern så förstår jag nu för tiden. Oskyldig

Anmäl
2014-07-15 20:18 #13 av: Frida B

#11 ja nej jag tänkte faktiskt inte på den rasen, inte till utseendet i alla fall! Men är ju inte bara utseendet som spelar in så :) Klart den är lik nu när man tänker på det i efterhand haha!

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2014-07-17 10:49 #14 av: nlinds

Jag skulle gissa på att Antubus är Lancashire heeler och Jack russel/Parson russel.
Tigerlilja gissar jag är Engelsk Staff/Staff, och eftersom hon har lite korta ben och  är ganska lång i kroppen gissar jag på tax också Skrattar

Labyrith gissar jag är Amstaff och Bullterrier

Skrattar

Anmäl
2014-07-17 18:20 #15 av: vegosessa

#14 Varför tror du Jack russel/Parson russel? Funderar
Aldrig hört den gissningen innan!

Hör jämt det om Tigerlilja Kär

Den gissningen är vanlig om Labyrinth! Skämtar

Anmäl
2014-07-18 12:36 #16 av: nlinds

#15 han ser väldigt bred och kompakt ut, och formen på ansiktet liknar jack russel tycker jag, men det är ju bara en gissning GladParson russel har ju iof lite längre ben o.dyl , så jag ändrar min gissning till Jack russel och Lancashire heeler Skrattar

http://wpcontent.answcdn.com/wikipedia/commons/thumb/c/cd/Jrt02.jpg/220px-Jrt02.jpg

http://www.hunthorse.com/perfection.jpg

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.