Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1210 ggr
jagga-ewe
7/8/14, 2:47 PM

Flytväst till "lång" jycke

Vi behöver skaffa en flytväst till vår vovve. Problemet är att hon är förhållandevis lång i kroppen. Dvs, en väst som är lagom lång enligt måtten är väldans stor runt om. Den som är lagom runt om räcker inte hela ryggen. Vad ska man gå efter? Längden på ryggen eller att den verkar lagom runt om? Den som är lagom lång är jag rädd att hon skulle glida ur, även om den är max inspänd. Men den som är kortare kanske inte bär henne bra nog? Hur ska man tänka?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Tanjis
7/8/14, 2:51 PM
#1

Jag har samma problem med mina corgis :s

Saffran0Spice
7/8/14, 2:51 PM
#2

När ni köper så ska ni gå efter vikten på hunden och köpa den som passar bäst runt bröst, hals och hundens vikt =)

Vet tyvärr inte om det finns ''tax-västar'' (de borde ju vara längre än normalt) men jag tror inte att västens funktion påverkas av att den är kort - om den inte är superkort vill säga. Bäst är nog om den passar 2/3 av hundens rygglängd.

Skulle nog måtta hundens rygg/bröst/hals, ta vikten och sedan fråga i butik för säkerhets skull =)

VildaVittra
7/8/14, 2:51 PM
#3

Den ska sitta tajt runt kroppen, annars är det bättre att vara utan då en för stor kan göra mer skada än nytta.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: