Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 1919 ggr
CarolinePettersson
6/25/14, 4:00 PM

Kullsyskon Sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min sambo har en blandras tik, enligt veterinären ska hon vara Laika/Wachtel och skulle vara född 2008, men vi är osäkra på om det stämmer.

Hon är köpt i maj 2009 i Hjo av  Marcus Werjefeldt. 

Hon jagar allt utom älg, då hon är lite rädd.

Jag skulle vilja hitta hennes kullsyskon och se hur det har gått för dom och om någon kan tänkas veta raser, föräldrar m.m. Allt är av intresse :)

Annons:
CarolinePettersson
6/25/14, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
CarolinePettersson
6/25/14, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
[Forest]
6/26/14, 10:26 PM
#3

Hoppas du hittar syskon var en mycket fin hund

Luckysoul
7/4/14, 9:01 PM
#4

Hur kan veterinären veta vilka raser hon är? =) Bara ren gissning eller gjorde de ett test? =)

CarolinePettersson
7/6/14, 11:54 AM
#5

Hon hade gissat. men får vi gissa har vi inte en blekaste aning.  Vi tror det kanske finns  Munsterländer i henne då färgtäckningen påminner om det. 

Aya hade Marcus behållit själv, men sedan fick han ingen användning för henne och då sålde han henne.

[Forest]
7/6/14, 7:14 PM
#6

Jag vet att detta tagits upp i trådar innan. Får se om jag kan förklara det hela rätt dok. Om uppfödaren chipa valpkullen så kan man med tur hitta syskon genom ta bort 2-3 sista nr och leta i hunddata. Jag hoppas att någon annan kan säga hur man gör detta o kanske förklara bättre. Jag lyckades för flera årsen på så vis hitta en syster till våran blandras som tyvärr inte finns med oss längre

Annons:
Luckysoul
7/6/14, 9:33 PM
#7

Okej =)

CarolinePettersson
7/6/14, 10:13 PM
#8

Vi fick tyvärr aldrig papper på henne, Werjefeldt skulle skickat de men trots att min sambo sa till flertalet gånger så fick vi aldrig några.

[Forest]
7/7/14, 5:05 PM
#9

8 ni kan inte kontakta dom igen om att få papper ni står väl idag som ägare på jbv? där ska hennes märkning stå.

Tina-A
7/11/14, 10:55 AM
#10

Lycka till! #2 är en helt underbar bild för övrigt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Fialialej
7/12/14, 6:42 PM
#11

Borde inte han veta vem han sålde valparna till?

"På natten är alla katter svarta"

CarolinePettersson
7/13/14, 12:20 AM
#12

Hon köptes för 5år sedan och har inte haft någon mer kontakt med han efter han vägrade skicka papper på henne!  + han säljer hur mycket hundar som helst per år så jag tror inte ens han minns vem hon är.

Upp till toppen
Annons: