Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Efterlyses - Släktingar till din hund

Kullsyskon Sökes!

2014-06-25 16:00 #0 av: CarolinePettersson

Jag och min sambo har en blandras tik, enligt veterinären ska hon vara Laika/Wachtel och skulle vara född 2008, men vi är osäkra på om det stämmer.

Hon är köpt i maj 2009 i Hjo av  Marcus Werjefeldt. 

Hon jagar allt utom älg, då hon är lite rädd.

Jag skulle vilja hitta hennes kullsyskon och se hur det har gått för dom och om någon kan tänkas veta raser, föräldrar m.m. Allt är av intresse :)

Anmäl
2014-06-25 16:01 #1 av: CarolinePettersson

Anmäl
2014-06-25 16:01 #2 av: CarolinePettersson

Anmäl
2014-06-26 22:26 #3 av: Forest

Hoppas du hittar syskon var en mycket fin hund 

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2014-07-04 21:01 #4 av: Luckysoul

Hur kan veterinären veta vilka raser hon är? =) Bara ren gissning eller gjorde de ett test? =)

Anmäl
2014-07-06 11:54 #5 av: CarolinePettersson

Hon hade gissat. men får vi gissa har vi inte en blekaste aning.  Vi tror det kanske finns  Munsterländer i henne då färgtäckningen påminner om det. 

Aya hade Marcus behållit själv, men sedan fick han ingen användning för henne och då sålde han henne.  

Anmäl
2014-07-06 19:14 #6 av: Forest

Jag vet att detta tagits upp i trådar innan. Får se om jag kan förklara det hela rätt dok. Om uppfödaren chipa valpkullen så kan man med tur hitta syskon genom ta bort 2-3 sista nr och leta i hunddata. Jag hoppas att någon annan kan säga hur man gör detta o kanske förklara bättre. Jag lyckades för flera årsen på så vis hitta en syster till våran blandras som tyvärr inte finns med oss längre 

Anmäl
2014-07-06 21:33 #7 av: Luckysoul

Okej =)

Anmäl
2014-07-06 22:13 #8 av: CarolinePettersson

Vi fick tyvärr aldrig papper på henne, Werjefeldt skulle skickat de men trots att min sambo sa till flertalet gånger så fick vi aldrig några. 

Anmäl
2014-07-07 17:05 #9 av: Forest

8 ni kan inte kontakta dom igen om att få papper ni står väl idag som ägare på jbv? där ska hennes märkning stå. 

Anmäl
2014-07-11 10:55 #10 av: Tina-A

Lycka till! #2 är en helt underbar bild för övrigt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

Läs min blogg - www.hejtina.blogg.se

Anmäl
2014-07-12 18:42 #11 av: Fialialej

Borde inte han veta vem han sålde valparna till?

"På natten är alla katter svarta"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.