Annons:
Etikettallmänt
Läst 10284 ggr
2014
4/27/14, 3:34 PM

Låta hund bada i pool?

Halloj!

Nu är det som så att vi har skaffat en pool till i sommar. En ganska stor som man bygger ihop själv. Man ska ju ha i en massa medel i den också osv osv.  

Åh min hund tycker om vatten väldigt mycket, så jag vet att han kommer vilja bada med oss. Men jag vet inte om det är så bra eftersom det kommer vara en massa medel i den. Men i för sig så kommer han ju ej få bada ofta i den..

Hur gör ni andra som har pool? Låter ni era hundar bada i den ibland? Sköljer ni av dom med "rent" vatten sen eller är det kanske inte så farligt för dom att bada i de iaf?

Annons:
Jetaime
4/27/14, 3:37 PM
#1

Själv hade jag nog inte låtit min hund bada i klorvatten regelbundet men om det var någon gång då och då och man sköljde av hunden noggrant efteråt och lät toka så tror jag inte det ska vara några problem.

molam
4/27/14, 3:45 PM
#2

Beror ju ocks¨på vilken pälstyp hunden är så klor Kan förstöra pälsen. sen får man tänka på att badande hundar gärna "tuggar" i vattnet eller dricker det eller n¨tt sånt det är ju verkligen int bra för en Hund att få i sig sådana medel

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

2014
4/27/14, 4:46 PM
#3

1# Jag vet inte om vi kommer ha klor. Eller man kanske har det i alla poolar.. Men om han skulle bada skulle han absolut inte få bada ofta i den.

2# Han har typ en shih tzu/bolognese päls. Han har dom raserna i sig bland annat. Men han kommer bli kortklippt snart. Jo det är ju sant, han brukar tugga i vatten.. Men nu kommer han ju ej nå botten i och för sig så han kommer bara kunna simma runt eller glida runt på en madrass haha (:

Catta-
5/1/14, 12:41 AM
#4

Jag simtränar min hund i en hundpool på jobbet. Det är klor i den och hon har aldrig blivit dålig av det. Sköljer av henne noga efteråt.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

2014
5/3/14, 9:27 AM
#5

4#  Jaha okej :) Men då kanske det inte är nå problem för min hund heller sen. Kommer skölja av honom efter han badat då :)

Catta-
5/3/14, 11:00 AM
#6

#5 Förmodligen inte :) men vissa hundar kan få klåda och behöver schamponeras i special schampo efteråt.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Fialialej
5/3/14, 11:02 AM
#7

Man kan ju tänka från andra hållet också: hur gött är det att själv bada i en pool med hundhår och dreggel? :) jag har nog undvikit hund i poolen så långt som möjligt för min egen skull.

"På natten är alla katter svarta"

Emo
5/4/14, 6:43 PM
#8

Tål poolen hundklor? Mina har inte fått bada i den för jag vill inte ha poolen skadad av klorna. När jag byggde min pool hade jag en mycket badglad hund, som själv kravlade upp på bryggan med hjälp av stolpe, när vi badade i den närbelägna sjön. Sådant hade inte poolen tålt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: