Annons:
Etikettallmänt
Läst 3312 ggr
spekzi
2014-03-11 23:55

söker golden husky!

Hej, jag såg bilder på en golden/husky korsning för något år sedan och blev helt kär, sedan dess har jag googlat men utan resultat, det verkar vara en ovanlig kombination, men jag kan tänka mig att lynnet hos en sådan hund hade passat mig bättre än t ex en renodlad husky eller golden. är det någon av er som har någon aning om var jag kan hitta en sån hund?

Annons:
Hiro
2014-03-12 08:19
#1

Varför skulle lynnet av en dålig kombination vara bättre än en renrasig golden eller husky?

neapeaw
2014-03-12 16:03
#2

tycker du inte ska söka efter en sådan blandning, då det är en olämplig kombination. Det är två helt olika hundar med helt olika egenskaper :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Sofy
2014-03-12 17:49
#3

Jag rekomenderar definitivt inte en sån blandras, det kan slå helt fel. Om du är sugen på en lugnare och mer sällskapsanpassad Siberian husky kanske en utställningsavlad Siberian husky skulle vara något? Jag har en sån och är dunder nöjd. Du kan skriva ett PM till mig eller här i tråden om du verkar nyfiken på hur de är eller om en sådan variant passar dig!

Kolla hundstall efter omplaceringar, sånna konstiga korsningar brukar finnas där sen brukar det ploppa upp liknande blandningar på blocket oftast som omplaceringar då ägaren inte klarar av hunden för att det inte blivit en bra blandning.

Det ligger oftast ute sjuka blandisvalpar av liknande raser på blocket från typ Sveriges motsvarighet av en valpfabrik men det är ingenting man vill stödja.

Annars kanske en annan ras passar?

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

vallhund
2014-03-13 03:09
#4

En blandras kam ju bli hursomhelst, t ex se ut som en husky men ha en goldens psyke, eller tvärtom. Eller så kan den se ut som o uppföra sig som en renrasig av någon av raserna, eller så kan det bli helt tillt i huvudet på den.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cahira
2014-03-14 05:47
#5

Gud jag ser bara framför mig en arbetsnarkoman med dåliga höfter och hög jaktlust framför mig när jag hör den blandningen. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Em_
2014-03-14 12:27
#6

Om ingen av raserna passar dig så köp inte en blandning. Valpen behöver inte alls bli 50-50 mentalt utan kan brås väldigt mycket på ena föräldern.


Annons:
Upp till toppen
Annons: