Annons:
Etikettbeteende
Läst 656 ggr
[Akilles1]
2014-03-10 23:59

Behöver hjälp av andra hundkunniga!

Min unghund är en blandras 50% amstaff sen schäfer och lite labrador han är idag 1 år och 2 månader.

Nu är han märklig i sitt beteénde. Han är väldigt rädd vissa dagar helt plötsligt så rädd att han kan höra ljudet av en fotboll och vill fly hem i panik eller att en bil gjör en rivstart och då är han okontaktbar och vill fly hem. Jag har kollat med veterinär som tror att det handlar om hormoner och spökålder vilket jag känner till men han har aldrig tidigare visat rädsla tvärtom han är rätt framåt och väldigt självsäker normalt och har varit det jämt i valpkullen va det han som var den bestämda valpen och den i syskon kullen som var mest framåt. 

Min fråga är är det någon som känner igen detta? Kan det vara spökåldern? han är även extra ljudkänslig just nu men idag började han vissa ett normalt beteénde igen fram tills han fick syn på några som spelade fotboll och då fick han panik. Är ju självklart lite orolig om detta frångott från det normala och veterinären hittar inget medecinskt fel heller.

Kan även tilläggaa att han är otroligt rädd för nyårsraketer, inte inomhus men hör han ett raket ljud ute får han panik.

Enormt tacksam för svar!

Annons:
Cahira
2014-03-11 02:48
#1

Detta låter inte som spökålder i mina ögon. Kontakta en instruktör som har vana med liknande problematik och se om du kan få hjälp och stöd IRL.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Akilles1]
2014-03-11 10:54
#2

Precis tycker inte heller detta låter som spökålder. Jag ska nog göra det. Ville bara kolla om det var någon här som kände igen detta. Jätte stort tack för att du tog dig tid att svara

Mvh

Upp till toppen
Annons: