Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Utställning

Blandrasuts för renras?

2014-03-07 19:40 #0 av: Hiro

Jag undar om blandrasutställningar är för alla hundar inklusive reggade renraser? o.O

Anmäl
2014-03-08 08:30 #1 av: Chris.Akita

Om din hund är reggad i Blandis hundregister så kan du ställa den på deras utställningar

Anmäl
2014-03-08 11:17 #2 av: Hiro

#1 Jag har en renras så det blir nog svårt :/

Anmäl
2014-03-08 18:45 #3 av: TjockaBerta

Jag har funderat över samma sak då jag har en renras som har diskvalificerande fel. 

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-03-08 21:52 #4 av: Hiro

#3 Jag har en jaktlabbe så hehe ganska kört

Anmäl
2014-03-09 03:09 #5 av: Cahira

Undrar om inte inoff är bättre isf. :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-03-09 07:04 #6 av: Chris.Akita

Vad är det som blir svårt Hiro? Du kan regga din hund i Blandis om du vill ställa den på blandrasutställningar. var inte detta din fråga? Oavsett om din hund har stamtavla eller ej så kan du regga den i Blandis hundregister.

Anmäl
2014-03-09 07:17 #7 av: Chris.Akita

Till TjockaBerta: Dom rasbedömer inte på blandrasutställningar. Mitt råd är ju att ni går in på deras hemsida och läser vad det är som gäller när man ställer där. Om nu detta var en seriös fråga överhuvudtaget. Börjar undra!!

Anmäl
2014-03-09 08:41 #8 av: TjockaBerta

Så är det nog. Jag är inte hemma i utställningsvärlden.

Jag förstod inte dit svar men jag tycker din ton är tråkig så jag lämnar frågan nu.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-03-09 17:36 #9 av: Hiro

#6 Jag visste inte att man kunde regga i blandras om man hade en reggad renras.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.