Annons:
Etikettbeteende
Läst 1614 ggr
zLindaz
2014-02-10 20:40

Diarré och kräkningar på tom mage??

Hej på er… Egentligen är det helt onödigt för mig att skriva här men eftersom att jag är så sjukt nojig av mig kan det vara skönt att ha någon som dunkar en i ryggen och bekräftar det man tror :) Min "lilla" blandraskille på 2,5 år kräktes vitt skum i morse tre gånger och bajsade väldigt löst, sen var han rätt hängning under förmiddagen. När det var dags för mat så åt han som vanligt och energin kom igång. Sen har allt varit som vanligt.. Det jag undrar är om allt detta kan ha berott på att han ätit dåligt under hela helgen i stort sett?? Vi har haft släktingar här och huset fullt av folk och två hundar till och under lördagen så åt han inte särskilt mycket då han gärna backar när hans hundkompis roffar åt sig hans mat. (trots att vi var där och hejdade det hela) Sen igår var han helt slut efter allt sällskap då han är en hund som gärna vill ha koll på allt och alla och att vi faktiskt var ganska många personer på en begränsad plats sen i fredagskväll.. Nu tappade jag kanske tråden, min fråga är alltså : Kan dom kräkas/bajsa diarré utan att den faktiskt måste vara sjuk??

Annons:
Mixie
2014-02-10 21:43
#1

Jag upplever det som att mina i perioder kan vara risiga i magen, till 99% för att de ätit något galet. Om någon är riktigt dålig, alltså lös avföring vid flera tillfällen samma dag, går och "småsprutar" så Brukar jag fasta dom en dag och sen ge överkokt ris och fisk dagen efter. Och såklart fri tillgång till vatten! Så länge allmäntillståndet inte påverkas skulle jag inte oroa mig :)

//Mickan

zLindaz
2014-02-10 21:49
#2

Allt det där skedde bara på morgonen.. Sen har avföringen varit som vanligt.. Därför trodde jag att det var en kombo på stress och lite mat under helgen.. Sen roffade han åt sig en liten bit pommes frites som hamnade på golvet igår så det kan ju ha sin påverkan.. Dock fick han sin mat som vanligt i morse efter kräkningarna och diarrén och det hände inget mer efter det..

AnneN
2014-02-10 22:08
#3

Ja det kan absolut bero på att han ätit dåligt och utsatts för stress i några dagar.

Skulle det vara att han fortsätter må dåligt och/eller blir hängig så kan det vara något annat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zLindaz
2014-02-10 23:03
#4

Tack för att du tog dig tid att svara ;)

Upp till toppen
Annons: