Annons:
Etikettallmänt
Läst 1988 ggr
Fridaaaa
2/8/14, 5:10 PM

Bästa sättet...

… att få bort hundhår från kläder och sängkläder främst?

Har ingen torktumlare. Roller fungerar hyfsat men tar sin lilla tid ibland att rolla av samt går åt en del tyvärr.
Fuktig trasa fungerar inte heller samt går inte på påslakan och sånt, skulle ta evigheter Lipar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
linn8
2/8/14, 5:24 PM
#1

När vår hund fäller så dammsuger vi soffor mm:) vet inte om det var till någon hjälp;)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Fridaaaa
2/8/14, 5:27 PM
#2

#1 Vi har skydd på soffan som vi borstar av 🙂 Men sängkläder och kläder går inte att dammsuga av pälsen tyvärr 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
2/8/14, 5:49 PM
#3

Skaffa torktumlare ☝️ annars kanske det går att damma av dem på samma sätt som man gör med mattor?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
2/8/14, 5:56 PM
#4

#3 Hade jag kunnat hade jag gjort det men fungerar dessvärre inte 😕 Inget plats samt för dyrt.

Vissa hår "sätter sig fast" eller vad man ska säga på kläderna, som är svåra att få bort. 
Du menar "slå" på dem? Tja vår & sommar går det, vintertid har vi ingenstanns att göra det, inomhus är inte så trevligt och ute har vi inte torkvindan uppe vintertid där jag brukar "vädra" av mattorna annars hmm….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2/9/14, 2:23 AM
#5

Ett annat tips - svinborste!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2/9/14, 9:38 AM
#6

#5 Hur ser en svinborste ut? 😛 Förlåt om jag är lite borta hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cahira
2/9/14, 10:43 PM
#7

En sån där hårborste med mjuk borst :) googla så ser du! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

zabelle
2/10/14, 12:39 PM
#8

#0 http://www.supercat.se/palsvard-katt/kladborste-1.html Har du provat en sån här Frida? Funkar hur bra som hest!

Zabelle   

Fridaaaa
2/10/14, 8:46 PM
#9

#8 Nix aldrig testat🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ktisroinen
2/11/14, 9:27 AM
#10

Vi köpte en sån som #8 rekommenderar, brukar finnas i typ sybutiker eller garnbutiker. Jättebra verkligen! Och inte särskilt dyra. Däremot så vet jag inte hur bra den är till de där korta "hårda" håren som ofta gräver sig in hårt i tex byxor. Våra djur här hemma har de där långa typ ludna håren (som alltid fastnar i näsan o man nästan får panik för de kittlas så ;)). Men värt att prova tycker jag definitivt!

[Shettisar]
2/11/14, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Köpte denna för ett tag sedan.Var skeptisk då jag testat det mesta.Men jag blev förvånad över hur bra den funkar på mattor,kläder osv.. Så jag är nöjd med inköpet.

[IzzAnni]
2/11/14, 10:01 AM
#12

Hej. Jag har värsta hårbollen till hund! För mej funkar kardan, med många små piggar bäst. Men det är underullen, som hon fäller. Även dra med gummihandskar, är bra. Har även märkt att olika lakan drar åt sig mer. ( förlåt Ikea ) hoppas du har lite nytta av det här…

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Fridaaaa
2/11/14, 12:56 PM
#14

#11 Vart har du köpt den? 🙂

#12 Karda äger jag ingen 😛 Dra med gummihandskar har jag fått förslag på men det känns som att det skulle ta evigheter att få bort det på sängkläder, och även vanliga kläder tyvärr.
IKEA-lakan har vi bara några få st, värdelösa dem vi har xD Blir snart till hundarna 😉 Tycker alla våra lakan samt sängkläder drar till sig hundhår & katthår hehe Använder aldrig siden eller satin kan tilläggas, enbart, bomull är väl de flesta? 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cavia
2/11/14, 3:55 PM
#15

Jag fick tipset att göra rent soffor och mattor med en fönsterskrapa, en sån där med ett gummiblad som man drar bort vattnet på fönstret med. Funkar utmärkt! Blöter gummit först lite och drar sen och det mesta håret följer med. Till kläder har jag inget bra tips, funkar med roller hos oss…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Fridaaaa
2/11/14, 4:05 PM
#16

#15 Ja roller använder vi nu men känns drygt samt få som är bra 😕
Ok ja soffan och mattor har jag inga problem med, men tack ändå 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Shettisar]
2/12/14, 8:44 AM
#17

#14 Här köpte jag den.

Fridaaaa
2/12/14, 9:27 AM
#18

#17 Vad ligger frakten på? Hittade inte det. (jag kanske som inte är tillräckligt uppmärksam hehe)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ktisroinen
2/12/14, 11:45 PM
#19

En fönsterskrapa funkar nog lika bra på sängkläderna.

[Shettisar]
2/19/14, 3:17 PM
#20

#18 Frakt 50 kronor står det på deras villkors sida.

Annons:
Fridaaaa
2/20/14, 10:19 AM
#21

#20 Blir lite dyrt för bara en grej tyvärr 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sofy
2/21/14, 4:52 PM
#22

Klädborsten i #8 är dunder bra annars kör jag på ett överkast som håren inte suger sig in i vilket gör det lätt att dammsuga och skaka av i sängen.

Kläderna har jag inga direkta tips till förutom klädborsten och roller. Det finns nog inga bra lösningar till kläderna förutom att finna sig i att alltid gå runt som en Wookiee till vardags och leka osynlig och dramatiskt skrika nej när de kommer nära om man är finklädd.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Fridaaaa
2/21/14, 5:09 PM
#23

#22 Vad är det för material på överkastet? Tycker de tär skitsvårt att hitta nämligen vad för material som inte suger åt sig hårstråna så lätt :/ Speciellt inte till vettiga priser när det kommer till överkast. 

Roller kör vi som sagt redan på. 
Svårt ändå, det blir hår ändå och vissa tjocktröjor använder jag hemma men också då borta. Och blandas ju i tvättkorgen (inte möjlighet med två olika tvättkorgar, eller att tvätta det separat varje gång tyvärr) :/
Men ska köpa sådan borste eller nyckelpiga och se hur pass bra det är :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: