Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 874 ggr
[eevie Z]
2/6/14, 11:51 PM

Mollys Bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så jag är en "tokig fotograf" och även gratis doggywalker :) Här kommer jag dela med mig av bilder jag tar på blandisen Molly. Ska förklara lite sammanfattat hur jag träffat på henne :) Hon ägs av min granne som bor mitt emot i min trappa, det jag gör är att jag tar ut henne och har även lärt henne en hel del trick som ligg, tass, fånga, stanna, rulla runt och har smått börjat med "hopp" på kommando, men då hon ännu inte är året fyllt så har jag bara gjort det 2 gånger utomhus. Min granne berättade om hur hon fick Molly. Hennes bekantas dotters hund hade blivit parad med en väninnas tik och det hade blivit 2 Valpar där, en var Molly, så dottern skulle behålla henne och pappan. MEN det visade sig att hon inte kunde behålla Molly så hennes syster fick henne. Men där systern bodde var det tydligen inte tillåtet att ha hundar. Så deras mamma fick ta hand om Molly tills systern hade hittat ny bostad. Vilket skulle ta ca. 3 månader. Och då tyckte hennes mamma inte att det var rätt att hålla Molly borta från sin "ägare" så länge, hon missar ju de första månaderna i valpens liv. Och där kom min granne in i bilden. Hon passade bara Molly till en början, men till slut kom hon och väninnans dotter fram till att det var bäst för Molly att bo med min granne istället. Så DÄR kom Molly in i bilden hos min granne och hennes äldre hund. :) (kan tillägga att Molly togs från mamman vid 6 veckors ålder, notera även att varken JAG eller min GRANNE hade kunnat ändra detta!)

Om någon har några frågor så är det bara att fråga så svarar jag så gott jag kan.

Jag har fått tillåtelse av min granne att lägga upp bilder av Molly här!

Jag har mina små aningar om vad hon har för blandning men jag har INGET konfirmerat och om ni har någon hum om vad som är där så får ni gärna kommentera :)

Bilden nedan är Molly vid ca 10 veckors ålder :)

Annons:
[eevie Z]
2/6/14, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Veckan efter första bilden togs :)

[eevie Z]
2/7/14, 12:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

14 v Nu syns hennes prickar SUPERTYDLIGT! =D

[eevie Z]
2/7/14, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Glad valp

[eevie Z]
2/7/14, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
[eevie Z]
2/7/14, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
[eevie Z]
2/7/14, 12:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Snuttan hade blivit stucken av getingar och svullnat upp över hela kroppen, som tur var var det inte jag som gick med henne då och bar inte ansvaret för det

Annons:
Mysisa
2/7/14, 12:20 AM
#7

Aw vilken sötnos

minavitas.wix.com/kennel

[eevie Z]
2/7/14, 12:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ledsen för bomben. Ni kommer säkert tröttna snabbt på henne :P

[eevie Z]
2/7/14, 12:24 AM
#9

#7 Visst är hon! Man kan inte annat än tycka om henne när man tränar henne

Frida B
2/7/14, 7:12 AM
#10

Vilken sötnos! Tycker det ser ut som att hon har dsg i sig, men även vinthund… Och spets? Med tanke på svansen?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ellen89
2/7/14, 7:33 AM
#11

jattesot liten valp! Vilken tur grannen har som har dig som kan trana med henne :)

[eevie Z]
2/7/14, 8:14 AM
#12

#10 Ja vinthund har jag också misstanke om, jag har bild på hennes farmor och hennes farmors mor och även hennes faster(som tyvärr är avliden)

#11 Ja och jag har tur som HAR en granne som låter mig ta ut och träna hennes hund. Jag har sagt till min granne att så fort hon har åldern inne kommer jag köra Agility med henne (eller försöka :P) För att få slut på hennes oändliga energi

Frida B
2/7/14, 1:13 PM
#13

#12 du får jättegärna lägga ut bild på de föräldrar till hunden du har, så kan det vara lättare att gissa raser :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[eevie Z]
2/7/14, 6:13 PM
#14

Ja jag måste bara hitta dem bland alla andra bilder på allt annat också, jag har bild på hennnes farmor, farmorns mamma och fastern :)

Frida B
2/7/14, 11:00 PM
#15

#14 ja, hade varit kul att se :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[eevie Z]
2/10/14, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Okej så har fått ett familjefoto av Mollys släktingar. Eller några av dem iaf :) Kan ju tillägga att jag själv inte har blivit mycket klokare av detta :P

Från vänster till höger.

Junior- Mollys Pappa, Tyra & Chicos son, Kias barnbarn, Smulans Bror

Tyra- Juniors Mamma, hon är chihuahua/jrt/(liten fluffig ras?) Hennes Pappa var ren jrt, såg bild på honom men tog ingen bild på det.

Kia- Tyras Mamma, hon är typ chihuahua/någon fluffig liten hundras :P/ något annat också! Hon lunkar fortfarande på, var ute med heene och Tyra idag.

Chico- Han är Junior och Smulans Pappa. Ingen aning om vad han har i sig. Honom fick jag aldrig träffa. han finns inte längre tyvärr.

Smulan- Hon är också Tyras barn. och hennes pappa är då Chico. Hon finns tyvärr inte heller längre.

Jag fick även se en video från när Molly föddes, dock kunde man inte se en klar bild på mamman där, men hon som har Tyra och Kia sa att hon var någon Pinscher blandning.

Frida B
2/10/14, 7:53 PM
#17

Chihuahua, jrt, Tibetansk Spaniel, papillon/phalen ser jag :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[eevie Z]
2/10/14, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

bild på tyra som jag tog idag :) Tjockisen

[eevie Z]
2/10/14, 8:21 PM
#19

#17 Jo det skulle jag kunna hålla med om faktiskt :)

Frida B
2/10/14, 8:26 PM
#20

möjligtvis sheltie också :) Tänker mest på chico då.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[eevie Z]
2/10/14, 8:50 PM
#21

#20 Ja det tänkte jag faktiskt inte på. Och så kanske Sheltie/Tibertansk Spaniel :) För jag vet att han hade korta ben och lång kropp

Upp till toppen
Annons: