Annons:
Etikettallmänt
Läst 8985 ggr
[Yoshi]1
2014-02-06 19:40

Vilken ras till din tik/hane?

Blev lite nyfiken på vilken ras ni skulle välja om ni skulle ta valp efter er tik eller hane :)
Berätta gärna varför ni skulle välja just den rasen & skriv vilka raser som finns i er hund :)

Då detta är mer en "skämt"-tråd, så kan alla hundar vara med (oavsett ålder, om den är kastrerad/steriliserad eller liknade).

Annons:
Fridaaaa
2014-02-06 20:30
#1

Kommer aldrig att para en blandras men leker man med tanke skulle det vara en papillon eller powderpuff eftersom det är de två raser hon är i sig, vill inte beblanda in fler raser.🙂

Lillan är renrasig så skulle bli en sankt bernhard på henne.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-02-06 21:17
#2

Ingen på båda blandraserna då deras mentalitet inte är speciellt önskvärd att föra vidare. Och Digger skulle troligen inte ens fatta hur man gör, han är inte den skarpaste kniven i lådan. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2014-02-06 21:34
#3

#2 Dock var tråden på "skoj", så lite fantasi, så tänkte jag hihi

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-02-06 21:46
#4

#3 Jo absolut men Digger är för klumpig och korkad och Apache är för… hur ska jag uttrycka detta snällt…. galen. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
2014-02-07 19:18
#5

Har bara en som passar som "avelshund" och hon är dvärgpudel ska paras med dvärgpudel inom snar framtid 😉

IngaTrnqvist
2014-02-09 00:14
#6

Nu kommer det aldrig hända, men om man leker med tanken så skulle jag para honom med en papillon (han är blandras mellan papillon och schipperke). Det ultimata vore att få korthåriga Valpar med papillonens lynne och mentalitet. Men man vet aldrig hur det blir när man avlar på blandraser. Eftersom det inte finns någon anledning till att avla på honom så kommer det inte ske. Visst är han världens bästa hund, men det är alla hundar :)

Annons:
AnneN
2014-02-09 00:29
#7

På Velvet skulle jag inte välja någon alls eftersom det finns en hel del hos henne som ja absolut inte vill riskera att föra vidare till någon avkomma.

Till Valle som är renrasig labrador skulle jag vid eventuell avel endast välja en renrasig labbetik med stamtavla, friska leder och ögon, bra mentalitet, bra exteriör och arbetsförmåga.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kajsai
2014-02-10 17:18
#8

Jag har en shih tzu, Lhasa apso, och papillon tik. Jag skulle nog valt att para henne med en shih tzu, Lhasa apso hane för att få dem så lika dem raserna som möjligt

[fabienne]
2014-02-10 18:49
#9

En tik av en mix mellan en corgi och en bullterrier skulle jag vilja para min blandis med. Corgin för de korta benen och bullterriern för att jag gillar deras huvuden. Det hade nog blivit intressant om inte annat! Jag kan inte ens föreställa mig utseendena på valparna. Det hade nog varierat en hel del. Psyket hade med stor sannolikhet blivit en TOTAL mardröm - vi behöver inte ens gå in i ämnet. 😃

Skämt åsido, min staffe/chihuahua/chinese crested-kille är nog den minst lämpade hunden i världen att gå i avel och jag kunde därför inte riktigt fundera seriöst på vad som vore lämpligt.

Eller? En bullterrier med corgipäls i chihuahuastorlek, hade det varit något? Eller en chinese crested med ett bullterrierhuvud? En staffe med corgiben och puff-päls? Nähä, ok. Enough with the craziness.

Cahira
2014-02-10 20:21
#10

#9 😂

Ja okej, kanske en pudel med Apache så jag får en riktig ulv i fårakläder! Eller en puli så jag har snygga rastaflätor! JAMAICA MON! 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[fabienne]
2014-02-10 20:41
#11

#10 Haha, jag tror skarpt på kombon Apache mixat med puli! Vilka lattjo små prylar det hade blivit!😂

Cahira
2014-02-10 21:06
#12

#11 Hahahah fy sjutton! 😂

Varför inte en bullterrier med en pumi? En rivningskula som ser ut som en koala? 😎😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[fabienne]
2014-02-10 21:12
#13

#12 OCKSÅ en bra idé! Tänk vad många geniala blandningar man skulle kunna göra. Nej, sorry TS, jag tror visst det spårade lite, haha. 😃

Annons:
Cahira
2014-02-10 23:22
#14

#13 Tänk dig nakenhund och basset hound, om hunden blir kall kan man bara vira öronen runt kroppen! 😂 Gud vad jag är övertrött! xD

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[fabienne]
2014-02-11 08:54
#15

#14 Sjukt bra idé ju. 😮 En nakenfis bästa gåva någonsin måste ju vara ett par enorma mjuka, varma, stora öron att kura in sig i! *mindblown* JAG skulle vilja ha bassetöron att vira omkring mig! Perfekt halsduk också ju. Lite jobbigt på sommaren i värmen bara men då kanske man kan sätta upp dem i en knut på huvudet?

Hiro
2014-02-11 12:26
#16

Tja, eftersom jag har en rr labbe så skulle jag para med en annan rr labbe xD

Tregly
2014-02-13 13:27
#17

Min tik är Shih tzu och coton de tulear. Hade utan tvekan tagit en cotte till hane. Vill inte riskera underbett genom att ta Shih tzu.. :P hade blivit små vita fluffiga studsbollar! :D Jag och en kompis fantiserade om Grand danois plus briard = långhårig grandis? Hade definitivt velat ha en sån.. ;)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Cahira
2014-02-14 08:14
#18

#15 Knut på huvudet låter som en ypperlig ide! ☝️ (PMa om du vill spåna vidare, så kapar vi inte tråden yttligare. xD )

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Wenniz
2014-03-14 18:43
#19

Nu skulle jag aldrig para mina tikar och speciellt inte min blandis, men en blandis som jag hade varit nyfiken på skulle vara Whippet/Border Collie :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
[dog-emmi]
2014-03-14 20:16
#20

Min hane är labrador/border collie/dalmatiner och till honom skulle jag välja labrador på grund utav att han är väldigt energisk och har mycket will to please från bordern och jag vill ha ut mer av labradoren i honom. Han är gudasnäll och skulle aldrig bitas, morrade inte ens när en 2 åring klättrade på honom. En labradortik skulle vara perfekt!

Annons:
Qiwi
2014-03-14 20:39
#21

Lexie som är flatte/golden hade jag nog parat med en golden :P

Jaxon som är leonberger/bc hade jag parat med en bc. Han ser precis ut som en bc fast med leonbergerns färg.

Nova är renrasig siberian husky så det hade isf blivit med en siberian husky.

Sofy
2014-03-15 21:47
#22

Jag hade parat min Siberian husky med en lurvig robust liten pimpinett Siberian huskytik och fått fram små lurviga robusta röd-vita blåögda och bi eyed Valpar i olika röda nyanser med riktiga Aristocats kattungarna personligheter fast i små lurviga Sibbe valpkroppar.

Gud vilken bra tecknad barnfilm det hade blivit😂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

MaaariaS
2014-03-16 19:32
#23

Min hane chinese crested powder puff/papillon skulle jag para med en papillon,en chinese crested powder puff eller en tik med likadan blandning ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Allumania
2014-03-24 12:22
#24

Har ingen blandis men skulle jag få para honom med en annan ras så skulle det vara en Ryskstövare eller en annan jakt hund som passar för harjakt. :P Det som jag däremot inte själv skulle blanda med vore stövare+dobermann som jag sett att det var till salu. Jag måste säga att jag ev skulle ha kuna tänkt mig köpa en sådan då jag vill ha sk. "Hårda" hundar till jakt, dvs att dom inte ger upp i första taget. Dock vet man ju inte vem valpen brås på dobbis lr stövare… Så jag går på säkra linjen jakthund + jakthund :)

vallhund
2014-03-26 17:05
#25

#10 Varför inte en poil long? Pyrshep menar jag då, de bildar ju både cadenetter o matelotter.

http://i297.photobucket.com/albums/mm226/cirkusliv/Kopia2avTeklaBambi035_edited-1.jpg

http://i670.photobucket.com/albums/vv64/bambisheep/Flocken012.jpg

😂

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cahira
2014-03-26 17:34
#26

#25 haha jaaaaa! 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Hamster 4 ever]
2014-04-05 15:34
#27

vi har en schäfer av utställnings tik och om jag fick para honom skulle det vara med en brukstyp schäfertik.

vår kille har en jättebra mentalitet och inga höftfel men vill att valparna får vara mera fyrkantiga men gärna lika stora som honom (han är över maxgräns)

Hon måste som sagt vara stor men med SMÅ öron, hanns är gigantiska- så stora att de inte kan stå! 

hon ska såklart vara snäll

Annons:
lillvilda
2014-04-06 11:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

har blandraser men skulle aldrig i verkliga livet para fram blandraser men som en lek i fantasin skulle jag para vår pudel med en cocker tror jag. för att få cockerpoo för de är så söta. :-) som sagt han ska kastreras och är inget avelsmaterial så han kommer aldrig att paras :-) men som en lek..absolut cockerpoo :-)

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

nlinds
2014-04-07 16:25
#29

om man nu leker med tanken så..

Till min bearded kastrat (om han hade kulorna kvar) så skulle jag valt en bearded collie tik , eftersom han är renrasig med stamtavla.

Till min Vita schäfer om han nu hade kulorna kvar, skulle jag valt en vit schäfer tik eller en vanlig schäfer tik.

Och till Boss hade jag valt en Chihuahua, då han bara har chihuahua i sig :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Upp till toppen
Annons: