Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Hur mäter man storlek?

2014-01-30 19:32 #0 av: [nettaahs]

Hur mäter man storlek på en hund?
Tänka köpa ett Hurtta täcke - men hur mäter man?

Är det från där halsen slutar till svansroten?

Tack på förhand!

Anmäl
2014-01-30 19:35 #1 av: Fridaaaa

Svansrot till halsen ja.

Och vissa täcken behövs mätas runt bröstkorg med (bakom frambenen) samt hals på vissa.

Har hurrta till våran den stora, blir det till den lille med när hon växt klart, toppenmärke tycker jag.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2014-01-30 19:39 #2 av: [Nude]

Följ länken så hittar du Hurttas storleksguide. Den visar med bild hur du mäter och ännu längre ner på sidan hittar du benämningarna på de olika storlekarna.

Hurtta är ett bra val. Det är i stort sett det enda jag använder. Deras kläder kostar lite, men det är både hunden och kläderna värda. Glad

Anmäl
2014-01-30 20:36 #3 av: [nettaahs]

Åh, tack för alla tips! :)
Nu har jag lite bättre hum! :)

Anmäl
2014-01-30 21:10 #4 av: Fridaaaa

Ett tips: om du beställer på nätet: kolla med butiken så att måtten verkligen stämmer, varit med om flera gånger (både online och fysisk butik), där måtten inte riktigt stämt 

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2014-01-31 13:58 #5 av: [Nude]

#4 Menar du att även på märkeskläder kan måtten vara olika? I så fall förstår jag varför Hurttas vattentäta fleece blev lite trång, trots att jag mätte flera ggr och enligt konstens alla regler!

Anmäl
2014-01-31 14:48 #6 av: Fridaaaa

#5 Ja det kan det göra, har ett hurrta till den stora hunden (enda märkes jag har), och det stämde inte helt med vad som stod, passade som tur var.

Så är alltid sådär till beställning, alltid bra att prova om man kan såklart Glad

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl