Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 871 ggr
[Rabieslinn]
1/26/14, 2:10 PM

Hur ska jag göra?

Fick hem den nya familjemedlemmen för en vecka sen ca och har märkt att han är lös i magen, fiser något fruktansvärt och imorse ville han inte äta. Ska till veterinären på tisdag för att kolla upp om han har demodex och eksem.. Den förra ägaren berättade idag att han alltid har varit lite lös i magen :o (hunden blir två i mars). Han är väldigt nervös av sig, har visat tendenser till aggressivitet och kan inte stilla ner sig. (tror inte att han mår så bra psykiskt efter ännu en flytt) Har pratat med förra ägaren och hon vill veta vad hans hudproblem är innan vi tar något beslut. Nu blev det mycket på samma gång, som vanligt.

Annons:
AnneN
1/26/14, 7:44 PM
#1

Vad äter han för foder? Får han något utöver fodret (godis, matrester. osv)? Hur gammal är han?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Rabieslinn]
1/26/14, 8:01 PM
#2

#1 Kommer inte ihåg vad det heter jämt nu, men han har ätit det hela livet enligt ägaren. Han blir två i Mars. Har inte gett honom någonting annat än foder, just för att hans mage är som den är.

AnneN
1/26/14, 8:18 PM
#3

Testa att för några dagar byta ut fodret mot överkokt grötris, kokt tillsammans med kyckling eller vit fisk (tex torsk) i små portioner, det brukar kunna lugna oroliga magar.

Sedan om han har problem med stress så se till att hans foder absolut inte innehåller majs, för majs innehåller något som innehåller något ämne som utlöser stress hos hundar.

Hittade en sida om just stress som verkar bra, kanske kan du ha nytta av den http://mbv2012.weebly.com/stress.html

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
1/26/14, 8:22 PM
#4

Ok. Du har tagit över en hund som inte verkar må så bra, varken psykiskt eller fysiskt. Ägaren sa NU, efter en vecka , att han alltid haft dålig mage? Ni ska utreda för demodex och exem, vilket tyder på att han även har hudproblem. Vad är det för ras?

Mitt tips är - köp inte den hunden

[Rabieslinn]
1/27/14, 2:00 AM
#5

#3 Ska gå in och läsa :) #4 Han är Amstaff/Dobermann/Dalmatiner. Ja, det verkad väldigt skumt. Jag känner att avlivning vore det snällaste mot den hunden. Även om det känns hemskt att säga det. Men tänker ju på hunden :(

Fialialej
1/27/14, 4:33 PM
#6

Min hund hade också problem ed magen och nervositet när jag fick henne. Aktivering, rutiner och annat foder (helt enkelt) löste det för oss. Tidigare hade det art lite hur som helst med allting det där tydligen. Som andra skrivit; finns det problem så köp inte den hunden

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Upp till toppen
Annons: