Annons:
Etikettallmänt
Läst 1151 ggr
Fridaaaa
2014-01-15 20:11

En djungel det här med hundkläder

Supersvårt att beställa kläder tycker jag då måtten inte alltid stämmer. Jag har mätt Roxy men stämmer inte helt överrens med till exempel ena tröjan jag har. Hur ska man då veta att det blir rätt storlek?

Har kollat på en bild från en sida där en syr hundkläder och mätt precis som det står där, men stämmer inte alltid med klädernas storlek sen när man testar dem Snopen

Hur ska man då göra?(inget alternativ att sy själv).

Någon som har tips på bra sida med små hundkläder? Regntäcke, tröjor…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maja2
2014-01-15 20:50
#1

Det finns jättemånga som syr och stickar hundkläder. Har du kollat på facebook, blocket, tradera?  Annars så blir det nog att chansa :)

miniinthebox.com har billiga kläder om inte annat :)

Fridaaaa
2014-01-15 22:04
#2

#1 Kollat på FB men är främst overaller tyvärr av det jag hittat.
Blocket har jag med tittat och tradera. Men inte som varit i rätt storlek tyvärr eller har de varit svindyra.

Miniinthebox är inte helt att lita på när det kommer till storlekar, samt att ibland har det hänt att folk fått betala tullavgift 😕 Så de storlekarna stämmer inte alltid tyvärr. (har något plagg därifrån som en annan beställt innan).

Chansa känner jag inte riktigt att jag vill göra om det inte är fri retur vill säga. Inte råd att kasta dem pengarna i sjön tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MaaariaS
2014-01-15 23:24
#3

miniinthebox.com

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Maja2
2014-01-16 04:01
#4

#2 Då är det nog bara att åka in till stan och prova :)

Fridaaaa
2014-01-16 09:07
#5

#3 Läs #2 😉

#4 Väldigt dåligt utbud på det i stan så går inte, annars hade jag såklart gjort det. 😕 Har bara en liten djuraffär med inte så stort utbud, lantmanna har inte så mycket heller (samt oftast väldigt dyra).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2014-01-16 11:22
#6

#5 Men du måste väl ha nån stad åt nåt annat håll åxå?   :)

Annons:
Fridaaaa
2014-01-16 15:22
#7

#6 Ja det finns det men är 6 mil enkel resa till närmaste med fler djuraffärer. Har en konkurrsbutik ca 4 mil härifrån men de har inte haft som passat tyvärr (de får bara in partier då och då) Så behöver ju i så fall veta utbudet i de butikerna innan samt om man får ta in hunden och testa, alla butiker tillåter ju inte det tyvärr, så att man inte kör i onödan :) I så fall måste jag ringa runt till dem innan:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2014-01-16 15:28
#8

#7 Jamen, allt under 20 mil enkel väg är väl helt ok?! Ring till alla först och hör vad de har osv. Sen kör du helt enkelt dit :) De flesta har ju öppet lördagar, vissa även söndagar. Gör en kul dagsutflykt med hundarna, lite miljöträning får du på köpet :)

Fridaaaa
2014-01-16 15:33
#9

#8 20 min enkel väg är ju långt xD Bensinen är inte direkt billig heller 😉 Jag har personligen inte möjlighet att köra så långt enkel väg kan jag säga, bland annat pga kostnadsfråga. Men får maila eller ringa dem och fråga om man kan få ta med hunden in och testa 🙂

Ja det är sant 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: