Annons:
Etikettallmänt
Läst 2826 ggr
redstaryena
2013-12-16 08:28

Det gör ont i mitt hjärta

Fick igår en hund med mig hem, efter att mannen som slagit henne sprungit ifrån platsen. Detta gjorde han när han förstod att polis var på väg. Nu är hon här. Jättefin och rar på alla sätt. Har tagit ledigt idag från jobb och väntar på att polisen ska höra av sig. Har fruktansvärt ont i magen när jag tänker på att jag måste överlämna henne. För visst har jag väl ingen rätt att få veta vad som händer från det att de hämtar henne? Det ska ju mycket till för att ta hund ifrån dess ägare och tänk om det inte räcker,det vi såg mannen göra? Då får han denna fin hund tillbaka i sin ägo!! Ja detta gör ont i hjärtat och mycket magont. Usch, vill gömma henne. Vet någon här vad jag mer kan göra?

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Cahira
2013-12-16 08:30
#1

Du får fråga polisen hur det går till och vad som gäller. Slipper du gå och gräma dig för det okända.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

redstaryena
2013-12-16 08:34
#2

Hade ju kunnat hoppas att de glömt bort oss :) Men ja det ska jag absolut göra

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Maja2
2013-12-16 08:41
#3

Usch vilken jobbig situation!

Sjöstjärna
2013-12-16 08:42
#4

Det kan ju vara så att mannen har tidigare anmälningar och att polisen tänker ta hunden ifrån honom. Så berätta tydligt och klart att du gärna tar hand om hunden om den behöver nytt hem.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

redstaryena
2013-12-16 08:55
#5

Kommer att göra allt det jag tillåts göra :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Djurälskaren87
2013-12-17 13:33
#6

Hur har de gått?

Annons:
nlinds
2013-12-18 08:52
#7

Hur har det gått? Får ni inte behålla henne eftersom ägaren misshandlade henne?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

redstaryena
2013-12-18 22:56
#8

Det har blivit bestämt att hon ska vara här hos oss för tillfälligt. Polisens utredning får jag tyvärr inget veta om nu under tiden.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Persifone
2013-12-19 01:04
#9

Jag håller tummarna att stackarn inte ges tillbaka till förra ägaren! Och stor eloge till dig och sonen!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Sjöstjärna
2013-12-19 10:21
#10

#8 Åh, vad bra! Det är ju ett litet steg på vägen i alla fall. Polisen brukar vara duktiga på att se till hundens bästa så långt lagen tillåter, så att hon får stanna hos er så länge bådar gott för framtiden. Hoppas, hoppas! <3

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

redstaryena
2013-12-19 23:48
#11

Absolut är det på väg åt rätt håll. Men känner att det är lite antingen eller, hur vidare polisen gör ett bra jobb eller inte..tyvärr. I vilket fall, kommer jag inte att lämna henne ifrån mig,om de inte tilldömer honom som olämplig. Har haft henne ngr dagar nu,och hon har INTE haft det lätt. Att veta hon ska tillbaka till samma skit människa, funkar liksom inte för mig. Men visst hoppas hoppas jag med att de kommer att göra sitt jobb.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Djurälskaren87
2013-12-20 10:29
#12

11# du har ett fint hjärta. hur tar hunden det hela? är hon ostabil eller trygg osv? hur funkar det med din hund och henne?

redstaryena
2013-12-20 16:48
#13

Tror de flesta hade agerat liknande i min situation:) men tack ändå. Jo båda hundarna tar det bra. Han är ju en sann gentleman. Hade det varit en han hund, ja då vet jag inte hur jag skulle löst det. Men visst är hon osäker. Hukar sig ofta och är mycket observant på mitt kroppsspråk. Men med andra hundar, när vi är ute, då är det mycket gå i henne. Försöker att inte tycka synd om henne eller vara för "mesig" här hemma. För hon är så pass ostabil och fixar inte om jag kallar och lockar på henne. Då visar hon tänder. :) Så jag försöker vara som vanligt. Hon är tex rädd när man ska sätta på henne koppel och vill gärna gömma sig, och då har jag märkt att det funkar bäst med att gå dit där hon är,sätta på halsbandet och sen "kom nu går vi" . Min son är hon aldrig ett dugg osäker på. Han kan lägga sig bredvid henne och ta på henne överallt.Detta kan inte jag! Men återkommer helt säkert för tips och råd :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Djurälskaren87
2013-12-20 18:34
#14

ok låter ändå bra ändå för att vara en hund som kommer från ett misshandlat hem. Tur hon fungerar med din andra hund. Äter hon bra och så? hur är hon i hullet? lägg gärna in bild om du vill/orkar:)

redstaryena
2013-12-20 22:47
#15

Hon är bra i hullet. Väldigt Långa klor bara. Lade upp en bild på henne när hon sov för några dagar sen . Men har sen inte velat lägga upp fler,då jag inte vet vad som händer i framtiden …ja om hon får stanna här eller hos nån annan. Förhoppningsvis hamnar hon i mitt fotoalbum :) när allt är klart

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Viktor1111
2013-12-20 22:57
#16

Hey! Inget nytt? Pratade med syrran och hon skulle tydligen sitta hundvakt på söndag när benji ska på tennis. Vet att din familj också ställer upp men bara hojta,om du behöver mig. Hörde hon blivit lite crazy när du gick till affären. Håller tummarna i allaf

redstaryena
2013-12-20 22:59
#17

Yapp . Låter dig veta men ingen fara än så länge

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Upp till toppen
Annons: