Annons:
Etikettdagens-ros
Läst 4236 ggr
redstaryena
12/15/13, 1:31 PM

Till min finaste pojke

Dagens ros vill jag ge min 12 åriga son. Medans jag var inne på konsum stod min son utanför med vår hund och när jag kom ut var Benjamin i full färd med att "fightas" med en man som gett sig på sin hund tvärsöver gatan. Det stod andra vuxna människor som såg allt men bara min son reagerade. Detta gick på 5 min och när jag kom ut hade min unge redan ringt polisen och stod med mannens hund (amstaff mix) bakom sin rygg för att skydda hunden. Eftersom kräket blev rädd och stack när min son skulle ringa polisen, har vi nu hunden hos oss tills att polisen hämtar henne. Detta kunde slutat illa, vilket jag pratat med min pojke om, men han svarade bara " mamma vad skulle jag annars gjort än detta" Skäms på er alla ni vuxna som bara stod där och tittade på! Kram Benji från din mamma

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
CatchFatch
12/15/13, 1:38 PM
#1

Vilken underbar son du verkar ha! :D
Önskar att jag kunde säga att jag direkt skulle gått emellan men då ljuger jag nog..

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

redstaryena
12/15/13, 1:41 PM
#2

Vågar inte tänka på vad som kunde hänt men tur att det gick bra :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Viktor1111
12/15/13, 2:08 PM
#3

Haha! Blev nyss medlem här, fast egentligen träning iFokus. Djungeltrummorna här ute har nått mina öron. Jäkla as det där svinet! Är inte ett dugg förvånad ! Sådan mor,sådan son. Krama honom från mig

Viktor1111
12/15/13, 3:44 PM
#4

Har polisen hämtat hunden än?

redstaryena
12/15/13, 3:51 PM
#5

Nej. Hon är kvar. Vi är hemma om du har vägarna förbi.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Allumania
12/15/13, 4:22 PM
#6

Mycket duktig pojke! :)

Annons:
Fridaaaa
12/15/13, 5:05 PM
#7

#3 Ber dig att tänka på språket.

Modig pojk! Och sann djurvän. 
Suck åt de som bara stod och glodde på!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

redstaryena
12/15/13, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hur kan någon vilja denna tjej något ont. Ligger här nu och sover i lugn och ro. Känns jobbigt att lämna henne ifrån sig. Och vad jag vet är väl polisen inte skyldig att berätta för mig hur det sen gått med henne?

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Viktor1111
12/15/13, 11:28 PM
#9

Svar: Nej polisen är inte skyldiga att berätta något alls för dig. Din mobil är avstängd men ses på jobb imorgon. Pratar mer då

Cahira
12/15/13, 11:43 PM
#10

Blir rörd över att en liten pojke stod upp för en hunds rättigheter. Stor eloge till din sons mod och mognad i denna situation! 🏆

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Viktor1111
12/16/13, 12:01 AM
#11

Detta har han lärt sig från sin mamma, som är en riktig warrior när det väl gäller…oavsett vad! Så jag ger en ros till de båda

Maja2
12/16/13, 8:13 AM
#12

#8 Ja, hur kan människor bete sig illa, både mot människor och djur, det är för mig en gåta. Det är åxå en gåta att inte fler ingriper när någon ger sig på, både djur och människor. En eloge till din son som ingrep. Tur att det gick bra och att inte HAN kom till skada på något sätt. 

Nej, polisen är inte skyldig att berätta vad som händer med hunden.

Fridaaaa
12/16/13, 9:12 AM
#13

Redigerat vissa inlägg.
Tänk på hur ni uttrycker er! Och håller er även till trådens ämne.

TS: Som andra sagt,  polisen är inte skyldig att berätta vad som händer med hunden.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
TjockaBerta
12/16/13, 10:32 AM
#14

TS vilken klok och modig son du har. Jag blir rörd när jag läser din tråd.

>>>Malum domesticum<<<

redstaryena
12/16/13, 12:04 PM
#15

Har förklarat för honom att människor faktiskt tycker detta var modigt gjort men det förstår han inte själv just nu. Han har bara ögon för flickan som ligger så sött här. Även om jag vet att inte hade tvekat att agera på olika sätt, så vet i tusan om jag vågat gå fram och ta hunden så där bara, som han gjorde. Och inte av rädsla för mannen, utan för jag har väl ändå lite mer respekt för dessa raser. Tror inte barn generellt eller min Benji tänkte på det alls, utan det var vilken hund som helst. Och det kan nog många lära sig utav :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

CatchFatch
12/16/13, 12:20 PM
#16

Kan du beskriva lite mer hur han gjorde?
Kan han fram och drog kopple ur handen eller hur gjorde han?

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

redstaryena
12/16/13, 12:28 PM
#17

Jag var inte där,utan han stod och höll i kopplet med hunden bakom sig och skulle ringa polisen, när jag kom ut från affären. Och faktiskt kan jag slå vad om att hon känner att han skyddade henne. För det jag märkt av på rundor och här hemma så är hon misstänksam,även gentemot mig, och inte särskilt social, (vilket är förståligt) men Benjamin är hon helt såld på :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

CatchFatch
12/16/13, 12:31 PM
#18

#17 Jo men jag tänkte om han berättat :)
För hon han gick fram och sa ett par väl valda ord och sen helt sonika tog kopplet så måste jag nog säga att han är den modigaste unga killen jag vet om!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

redstaryena
12/16/13, 1:02 PM
#19

Han grät när jag kom ut och var allt annan än lugn . Han var smått hysterisk när han skulle förklara,samtidigt som han skrek åt mannen som också han skrek…detta smittade självklart av sig på mig, och när han sa " mamma jag har ringt polisen" och jag tog över mobilen , då stack mannen. Konstigt nog var hunden helt lugn mitt i detta kaos. Tror han blev upprörd ganska direkt och kanske inte sa så mycket utan mer skrek "VAD GÖR DU" och gick över gatan. Mannen måste absolut blivit lika chockad han och tyckte säkert det var jobbigt med allt folk där. Detta var nog tur det,för annars vet man ju inte hur det kunde slutat.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

redstaryena
12/16/13, 1:08 PM
#20

Kan man gå på djur,har man ju inga gränser. Eftersom skolan min son går på ligger alldeles bredvid affären,har jag Låtit min son vara hemma idag. Gissar på att personen ifråga är ganska förbannad och man vet ju aldrig med folk

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
redstaryena
12/16/13, 1:54 PM
#21

Måste härmed tillägga,viktigt viktigt, att jag är stolt över min son absolut, men när jag skrev inlägget var jag mest förbannad och ville mest av allt få ur mig hur f.. i helskotta alla dessa vuxna kvinnor och män bara kunde stå där utan att säga ett smack ,tills att polisen kom,ja för då hade de minsann sett allt och "det var inte klokt hur han betedde sig" . Detta är i och för sej bra ändå. Men ända att folk bara kan låta sådant här passera obemärkt?! Det var nog det mest jobbiga med den dagen,att bli påmind om detta. Tack för alla fina ord i alla fall. Ha en fin dag på er allihopa

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Maja2
12/16/13, 5:48 PM
#22

Kanske är det just pga hans ringa ålder, som han faktiskt vågade gå fram och slita kopplet från mannen? Man har ju inte direkt något stort konsekvenstänkande i den åldern, både på gott och ont. De vuxna som stod där, kanske var rädda för hur hunden skulle reagera? Många "oberäkneliga" lär ju sina hundar att attackera till exempel, så ALLA som stod och såg på, var nog kanske inte fega, men faktiskt rädda. Man får ju åtminstone hoppas att de inte tänkt släppa allt, utan även dem ringa polis, och följa efter honom för att se var han tog vägen. 

HOppas det går bra för hunden, och att hon inte behöver återlämnas till husse.

Mischa
12/16/13, 9:43 PM
#23

Vilket civilkurage!🌺

≧◔◡◔≦

Viktor1111
12/17/13, 10:38 AM
#24

Håll mig gärna uppdaterad. Stooor är hon. Hann se er när ni var ute på morgonrundan.

[Notjustanyone]
12/21/13, 8:11 PM
#25

Jag vet vem som ÄGER denna hunden. Han har alltid tagit väl hand om den. Är hård i sin uppfostran lite mycket enligt vissa kanske. Fast om ni visste vem han var hade ni aldrig vågat blanda er . Han vet vem som har den nu

redstaryena
12/21/13, 8:13 PM
#26

URSÄKTA!? Hotar du mig på något sätt ?

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Mischa
12/21/13, 8:14 PM
#27

#25

Vad vill du säga med det inlägget?

≧◔◡◔≦

Annons:
Maja2
12/21/13, 8:15 PM
#28

#25 Vad säger du? "Fast om ni visste vem han var hade ni aldrig vågat blanda er. Han vet vem som har den nu"

Det där är VÄLDIGT hotfullt skrivet.

[Notjustanyone]
12/21/13, 8:23 PM
#29

Mm. Jag pratar inte om mig nu. Utan om honom. Och hon borde tänka sig för innan hon blandar sig.

Fridaaaa
12/21/13, 8:25 PM
#30

#29 Hur kan du veta allt detta när du precis blivit medlem?
Samt att det var lite onödigt skrivet faktiskt.

Ser man att ett djur far illa mm är det inte mer än rätt att säga ifrån, oavsett vilket personen i frågan är som äger djuret.
Samt att sånt vet man inte innan, man måste göra det som är bäst för djuret.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
12/21/13, 8:26 PM
#31

"#29 Det är ff väldigt hotfullt det du skriver,.

redstaryena
12/21/13, 8:27 PM
#32

Du lilla vem du nuän är. Jag ska gå ut med hundarna nu. Men när jag kommer tillbaka ska du få förklara dig lite. Och en sak bara, JAG ÄR INTE RÄDD FÖR NÅGON. SPECIELLT INTE NÅGON SOM GER SIG PÅ DJUR. HÄLSA DETTA

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Notjustanyone]
12/21/13, 8:32 PM
#33

Du vet vem jag är. Inte till namnen men när du ser mig vet du nog. Världen är liten och sånt här sprids snabbt. Inte bara ni har läst detta fattar ni väl. Så d va inte så svårt. Finns andra medlemmar

Mischa
12/21/13, 8:33 PM
#34

Det känns allt mer som att hunden inte borde få återgå till sin ägare om denne nu saknar både empati för djur och folk.

≧◔◡◔≦

Annons:
Maja2
12/21/13, 8:35 PM
#35

#33 Pinsamt om du håller en djurmisshandlare om ryggen. Pinsamt att du beter dig hotfullt här på forum.

redstaryena
12/21/13, 9:13 PM
#36

Verkligen pinsamt det hela. Och när du skriver "ni borde tänkt er för" , inkluderar det då min son? För jag har mina gränser. Eftersom detta är ett rumsrent forum,tänker jag inte säga mer än att DU borde tänkt dig för i så fall!

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Charlott_
12/21/13, 9:21 PM
#37

Va modig son du har, hur gammal är han?  En ros till er båda 🌺 :)

Har läst hela tråden och jag tycker VERKLIGEN ni gjorde rätt. Djur ska inte behandlas illa och denna ''Notjustanyone '' tycker jag ska hålla tyst, så säger man inte. 
Man står inte å håller en djurmisshandlare i ryggen. Vad *** är de för 
värld vi lever vi egentligen? Hur kan människan ens uttala sig så och 
''hota'' dig så.

Hoppas allt har gott bra :)

Fridaaaa
12/21/13, 9:29 PM
#38

Ber alla att återgå till tråden och inte vidarediskutera detta vidare nu. 
Det får ske via PM i så fall men inte här i tråden, de inlägg om det som kommer efter detta inlägg kommer att tas bort.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CatchFatch
12/21/13, 9:31 PM
#39

#38 bättre att ha kvar då man har bevis vid eventuel polisanmälan

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Fridaaaa
12/21/13, 9:33 PM
#40

#39 Skickar ett Pm till dig 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

redstaryena
12/21/13, 9:43 PM
#41

Han är 12. Och tyvärr finns det för mycket av det folket. Hade jag numera inte vuxit upp, så hade jag antagligen förklarat krig där jag bor. Personen försökte skrämma mig men det finns väldigt lite som skrämmer mig. Däremot finns det mycket som gör mig arg. Människor som dessa,är i mina ögon lägre stående varelser. Och dom går det inte att resonera med. Vet inte riktigt vad polisen kommer fram till men hon har det bra här nu. Det är en jätte fin hund men med många rädslor och beteende problem , märker jag dag efter dag. Detta förväntade jag mig nästan men har det själv ganska tufft med en behandling som ska påbörjas nu efter jul. Därmed kommer min familj ställa upp med hund och barnvakt. Och då kan det absolut bli problem . För dom har inte den erfarenheten(knappt jag sj i heller). Men det kommer säkert att lösa sig på nåt sätt. Hunden ska i alla fall inte tillbaka till honom. Ha en trevlig kväll på er alla.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Charlott_
12/21/13, 9:51 PM
#42

#41 Va bra att hunden inte ska tillbaka till killen som äger den.

Ha en fin kväll du med! :)

Cahira
12/21/13, 11:12 PM
#43

Jag hoppas du skriver ut och sparar det som sades i denna tråd ifall något SKULLE hända efter dessa hot så du har svart på vitt att du blev hotad.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

redstaryena
12/22/13, 10:48 AM
#44

Tack för omtanken :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

lalaz4
12/22/13, 4:31 PM
#45

Tyvärr är det få här i Sverige som ingriper om något händer. Din son gjorde rätt och hans ålder kan ha varit andledningen till att inget annat hände. Ägaren förväntade sig säkert inte att ett barn skulle säga ifrån.

Hoppas att det går bra med hunden och att hon för ett bra hem som kan hjälpa henne.Hjärta

allevo
1/6/14, 6:30 PM
#46

Hur går det med tiken? :)

ececilia
1/6/14, 7:32 PM
#47

Jag vill verkligen veta hur det har gått. :) Riktigt modig son du har!

// Evelina

redstaryena
1/9/14, 8:36 AM
#48

Vet bara att mannen inte har djurförbud eller annat på sig sen innan. Vet nu på ett ungefär vem han är och bor ett kvarter bort. Men än så länge verkar han inte vilja ha henne tillbaka. Har t.o.m sett honom på långt avstånd när jag varit ute med hundarna. Hade verkligen velat prata med honom. Vill veta var hon kommer ifrån ,övrig bakgrund osv.. Tror hon varit utsatt för elhalsband. Dessutom lider hon av nån slags allergi som helt säkert behöver utredas hos vet. Har inte kunnat försäkra henne, då hon inte är min. Så va gör man? Har tid hos min veterinär på Tisdag. Hoppas han går med på avbetalning. Man har ju inte direkt ett överflöd på pengar. För övrigt har hon en del i bagaget, vilket märks i olika sammanhang. Min son är hon mycket fäst vid, på gränsen till vaktig. Men kommer att låta er veta vad som händer med jämna mellanrum :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Charlott_
1/9/14, 4:06 PM
#49

#48 De tror jag de att hon gör. Han räddade henne ju! Hon verkar väldigt go hund. Hoppas allt går bra hos veterinären och lycka till med allt. Vill du behålla henne då? :)

emelieeileme
1/10/14, 7:41 PM
#50

Vilken historia! Och du har en son att vara stolt över, tror inte att modet till att göra detta ligger i hans ålder som någon sagt, utan i hans personlighet! Lycka till med den fina fina hunden!

redstaryena
1/10/14, 10:34 PM
#51

Tack så väldans för alla fina ord och lycko önskningar :) Vill av hela mitt hjärta behålla henne, men jag har en del hinder jag måste överkomma och som inte är något jag själv kan styra över. Har många i min familj och vänner som backar upp mig är det gäller hund och barnvakt. Dock tror jag inte att de alla är kapabla eller kunniga nog att ta sig an Nea (som jag nu döpt henne till) för som sagt det finns en del i hennes bagage. Men men….tiden får utvisa :) Önskar er alla en fin fin helg

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

TjockaBerta
1/10/14, 10:46 PM
#52

Man önskar att hon och sonen får bibehålla sin kontakt.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: