Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Tröjor till hund/katt Idé

2013-12-07 22:36 #0 av: wingren

Har en liten fundering angående hund-/kattröjor, borde man inte kunna köpa en (se länk) och använda som t-shirt?

http://www.hm.com/se/product/07560?article=07560-A

Något liknande detta. Har aldrig tittat på barn-/babykläder så har lite svårt och tänka mig in i passform och liknande. Är jag helt ute och cyklar eller kan det ligga något i denna tanke? ^^,

Anmäl
2013-12-07 22:49 #1 av: VildaVittra

Ärmarna sitter fel. Hundarnas ben sitter neråt, sen skulle halsöppningen åka ner då de saknar axlar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2013-12-07 22:55 #2 av: Moppie

Det funkar super om du syr om dom lite, Använd små små T-shirtar till mig vovve. Samt en liden mössa :D

Anmäl
2013-12-07 23:14 #3 av: wingren

#1 Det skulle kanske funka med ett linne o om man klippte i "armhålen" lite? Eller vad tror du? :p

#2 Hur svårt är det att sy om och hur gör man isf? :)

Anmäl
2013-12-07 23:44 #4 av: Moppie

#3 Ingen aning faktiskt, Min hade en oomsydd T-shirt på sig med den passade väl inte perfekt :) Kan nog inte va så svårt när man väl börjat och har en idé :)

Anmäl
2013-12-08 08:48 #5 av: Forest

jag har använt body till ena hunden då hon opererades funka kanon det ända jag gjorde var jag sydde om den lite upptill och tog bort ärmarna helt.  jag fick iden inne från katter ifokus där en hade body på sin ny kastrerade honkatt Skämtar

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2013-12-09 09:19 #6 av: Crazzysazza

Jag har bodys på mina Dvärgpinschrar sydde om neder delen på den så hunden kan kissa. Funkar utmärkt. Får dock vika upp ärmarna på bodysen men de rullar inte ner igen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.