Annons:
Etikettbok-filmtips
Läst 1612 ggr
Achatina
2013-12-04 03:05

Designerbreed repotage

Hittade av en slump ett repotage på youtube från New Zealand som handlar om blandrashundar - eller snarare sk designerbreeds. Inriktningen är allting som kan blandas med pudel. Även om den kanske inte speglar en så positiv bild av blandrashundar är det ändå rätt innehållsrikt. I del två visas även inspelningar från puppymills, och det är ju högaktuellt med tanke på alla de Valpar som smugglas in i Sverige från öst.

Annons:
Achatina
2013-12-04 03:06
#1

Del 2:

[sorbel]
2013-12-04 09:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag fick min maltese x poodle blanding i ländet som jag bodde innan jag flyttade-- jag var barn och det var en present. Jag är säker att hon kom ifrån en puppy mill (de köpte henne av en djuraffär). Hon har några fel men jag har försökte göra det bästa jag kunde. Jag visste ingenting om puppy mills då och när jag väl hittade på det kände jag väldigt skyldig. Jag undrade hur min hunds mamma hade det och andra syskon. Det var extra svårt eftersom min mamma ville min hund att få Valpar och jag behövde ha stenkoll på min hund för att min mamma kunde inte göra det. Tack och lov fick hunden aldrig en kull. 

Jag har tagit det bästa hand om min hund som jag kan (och tog med henne till Sverige) och hon lever idag 11 år gammal. 

Jag skulle aldrig köpa en BYB hund igen, eller från en djuraffär. Det är så svårt att inte försöka rädda alla som man se men det bästa man kan göra är att inte köpa. Då har de ingen skäl att "avla" hundar som fabriker.

Upp till toppen
Annons: