Annons:
Etikettallmänt
Läst 1415 ggr
Underbarn
2013-11-27 22:52

Utslag

Min nakenhund har utslag på ena sidan av ljumsken. Upptäckte detta igår och det ser ut som stora myggbett. Han slickar sig mer än vanligt där, de är inte röda. Vad kan det bero på? Han har inte ätit något ovanligt eller konstigt. Han fick i sig en del medvurst (skinka) kvällen före utslagen dök upp för att vi var på besök hos någon och han spydde pga tom mage, och det var det enda jag kunde hitta som han kunde äta. Men vet inte om det beror på det?

Annons:
[Kavring]
2013-11-28 01:03
#1

Kan vara värt att i alla fall ringa o höra med veterinär, så kan de säga ifall du behöver komma in o kolla på det eller inte…. :/

AnneN
2013-11-28 11:37
#2

Har du möjlighet att lägga upp en bild på utslagen? Svårt att säga vad det kan vara utan att ha sett det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Underbarn
2013-11-30 18:32
#3

De verkar borta nu sist jag kolla :) kanske var någon form av allergisk reaktion? Så jag har ingen bild. Men dagen efter jag skrev tråden så fick han ytterligare utslag men mer eksemliknande (lite som sårskorpor) på andra sidan vid frambenet. Han hade exakt lika på halsen för över ett år sedan efter att han blivit bränd av solen när han hade kedja på halsbandet (han älskar att ligga å sola och så tänkte jag inte på att kedjan kunde bli så pass varm men det är läkt och syns inte nu) :)

Upp till toppen
Annons: