Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 1130 ggr
JennaJo
2013-11-19 17:26

Kullsyskon födda 081009

Hej!

Söker efter kullsyskon till min Shira. Shira är en blandning mellan Finsk Lapphund och Siberian Husky. Skulle vara så kul att få komma i kontakt med någon ägare till kullsyskonen då de skulle vara kul att se foton på dem osv. Shira och hennes syskon är födda 2008-10-09. Har ni en hund född detta datum och med samma blandning får ni gärna höra av er, eller om ni känner någon som har en hund som detta stämmer in på…så tveka inte att maila. Har pratat med hon jag köpte Shira ifrån, men hon hade inga uppgifter kvar. 

Min mail är: impalabruden_85@hotmail.com

Mvh Jenny

Annons:
Fridaaaa
2013-11-19 19:18
#1

Ändrade till rätt kategori. Lycka till!
Har du bild på din vovve? 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JennaJo
2013-11-19 21:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack så mycket =) Är ny här så jag har inte riktig koll på hur man gör än =) Japp, lägger upp bild på henne

Fridaaaa
2013-11-19 21:16
#3

#2 Ingen fara 🙂
Vad fin hon är!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JennaJo
2013-11-22 12:25
#4

Jag har nu hittat alla kullsyskon =)

Mysisa
2013-11-22 17:36
#5

Det gick fort. Hur gjorde du?

minavitas.wix.com/kennel

[Forest]
2013-11-22 20:59
#6

2. Mycket fin hund du har 😍 Kul att du hittat syskonen 😃

Annons:
JennaJo
2013-11-23 14:06
#7

Det är en lång historia i hur jag hittade syskonen, men efter enträget arbete så gav de resultat. Började med att en kompis ringde då hon och hennes nya sambo var hem till hans kompis. Hos denna kompis så var hans mamma. Malin och mamman började prata och kom in på hundar. Kvinnan sa då att hon hade en blandras kille med samma raser som min. Malin ringde då upp mig och berättade detta. de visade sig att det var Shiras bror som kvinnan hade. Så då fick jag ännu mer inspiration till att fortsätta leta. Fick sitta och gå igenom jordbruksverkets register på alla blandrashundar som var reggade mellan åren 2008-2010 med hjälp utav Shiras chipnr. Med hjälp utav hennes chipnr så tog jag bort 2-3 sista siffrorna och fick då upp en massa hunda. Fick då leta efter datum som stämde överrens med då hon är född. Hittade en hel del, som jag sedan skickad sms/ringde till. Fick svar av alla och efter att sållat en hel del så hittade jag tillslut alla syskon. Hur kul som helst. Mycket jobb, men det gav utdelning.

//Jenny

Upp till toppen
Annons: