Annons:
Etikettallmänt
Läst 972 ggr
star966
11/12/13, 8:03 PM

En bitande hund!

Hej alla!

Jag har en allvarlig fråga.

Det är så att min hund bitts ganska mycket. Hon biter mig tills jag börjar blöda osv. 

Min pappa biter då tillbaka, så att hunden får ont och piper i några sekunder.

Jag har sagt att det är elakt men han vägrar lyssna. Är det okej att göra så? Om det inte är det hur ska jag få han att sluta då?

Annons:
Emelie
11/12/13, 8:06 PM
#1

Alla har ju självklart sina olika sätt att uppfostra hundar på, men det är aldrig okej att göra illa sitt hund, hur illa den än må bete sig! 

Varför bits din hund? Är det oprovocerat? Har du varit till veterinär och kollat upp så att din hund inte har ont någonstans?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
11/12/13, 8:06 PM
#2

Hur gammal är din hund? Vad är det för ras?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Fridaaaa
11/12/13, 8:10 PM
#3

Din pappa borde ta sig en allvarlig funderare!
Ni räddade hunden från en misshandlare, sedan fortsätter din pappa med att vara elak mot hunden 😕 Gör ont i mitt hjärta.

#2 Inte mer än runt 9 veckor, rottis-korsning (3 raser till förutom rottis har jag för mig)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie
11/12/13, 8:16 PM
#4

TS, hugger din hund eller nafsas den väldigt hårt?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
11/12/13, 8:16 PM
#5

#3 Åh lillen! 😕

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Mischa
11/12/13, 10:45 PM
#6

En valp använder munnen för att utforska som ett människobarn använder händerna.

Det är inte ok för din pappa att bita valpen, det är rent utsagt dumt och tyder på kunskapsbrister.

≧◔◡◔≦

Annons:
Djurälskaren87
11/12/13, 11:19 PM
#7

säg till din pappa att man uppfostrar inte hundar så och eran hund är ännu valp? usch mår dåligt när jag läser sånthär

TjockaBerta
11/13/13, 11:02 AM
#8

Du har rätt och din pappa har fel. Man får inte bita ett djur allra minst en valp. 

Hur du ska få honom att lyssna vet jag inte men det är kanske så att din pappa inte ska ha ansvar för en hund om han inte vet bättre.

>>>Malum domesticum<<<

star966
11/13/13, 1:26 PM
#9

Jag håller helt med er. Men nu lämnar jag inte min hund.. så nu ser jag allt som händer. Och hon går efter mig vart jag än går så det är ju också bra. 

Jag sa till pappa att jag anmäler han nästa gång

Maja2
11/13/13, 2:45 PM
#10

Valpar använder tänderna. Mycket! Läs gärna på om Valpar, det finns massor med böcker och artiklar i ämnet.

star966
11/14/13, 8:38 AM
#11

har gjort det… Jag är inte född igår

Fridaaaa
11/14/13, 8:41 AM
#12

#11 Ingen har påstått det heller. Varför otrevlig?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

star966
11/14/13, 8:42 AM
#13

förlåt.. Jag var på dåligt hömör

Annons:
vallhund
11/15/13, 3:38 AM
#14

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

exitingsvillemo
11/15/13, 4:59 AM
#15

Att hota att anmäla sin pappa, låter ju absurt =/ Förklara för honom istället, be honom kolla upp på nätet, leta info och visa honom. Informera om att alla Valpar bits.

Jag skulle bli mer orolig om min valp inte använde tänderna

Cahira
11/15/13, 5:50 AM
#16

Säg åt honom att skrika till istället, så lär sig valpen hur hårt den kan leka innan det gör ont. Avled med leksak och beröm då valpen biter på tillåtna saker och gör det mycket roligare att bita på leksaker. Och totalförbjud lek med händer och ben tills hunden är äldre.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

star966
11/15/13, 9:30 AM
#17

Japp. Tack för tippset.

Upp till toppen
Annons: