Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1454 ggr
[Camia7]
9/24/13, 4:58 AM

Min blandning och varför:)

Om jag skulle blanda två raser skulle det bli sheltie och golden:)
Sheltien är för hyper och golden är lugn.
Golden är lugn och trygg och inga bitmaskiner (biter inte hål), söta
sheltie är pigg och gillar att arbeta och är väldigt fina

Haha :)

Annons:
[Camia7]
9/24/13, 5:14 AM
#1

OMG jag googla och blandningen fanns.. vet inte om jag tycker att man ska blanda dessa.. men ja .. folk har väl inget annat för sig:)

samma som att para vavva med leonberger.. man kan juh undra hur dom bär sig åt..?

Novelia
9/24/13, 6:55 PM
#2

Får hoppas att det är tiken som är leonberger då..

I have no sympathy for people without empathy

[Camia7]
9/24/13, 8:08 PM
#3

haha ja precis.. jag tycker att sheltie och golden har för stor storleksskillnad för att vara hälsosam?

Fridaaaa
9/25/13, 9:50 AM
#4

Det stämmer inte riktigt. Golden ligger bland de högsta i bitstatestiken, då många har den filosofin "lugna och snälla". Ingen elak ras men de kan fortfarande bitas osv.
Sedan när man korsar kan det bli lite hur som helst, alltså man vet inte vad som ärvs av vilken. 
Alla goldens jag träffat har varit pigga och alerta hundar 🙂
Jag hade aldrig korsat dessa 2 raserna, anser inte det lämpligt eller nödvändigt för den delen heller.

#1 Idioti att ens göra det. Förmodligen ligger tiken ner när hanen parar, skulle det vara tvärtom är det för mig djurplågeri med tanke på hundarnas storleksskillnad bland annat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Camia7]
9/25/13, 2:57 PM
#5

Jo men det vet jag att dom kan bitas men som jag skrev i första inlägget så biter dom ofta inte sönder saker dom bär mer (har haft en golden:) Nu har jag inte heller påstått att jag ska blanda dessa raser :) jag är ingen uppfödare och kommer aldrig att bli det heller:)

Fridaaaa
9/25/13, 8:17 PM
#6

#5 Det handlar ju om träning, även fast du haft en golden betyder det inte att andra goldens är såna 😛
Nej jag påstod inte heller att du skulle göra det heller 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
heden
9/26/13, 10:27 AM
#7

Men vad då folk får väl göra som dom vill. Vill dom blanda olika raser är det väl upp till var och en. Gillar inte viktipettrar som är ena bässe vissar. Sköt dig själv och skit i andra. Skaffa dig ett liv och låt folk avla hur dom vill.

Novelia
9/26/13, 10:46 AM
#8

#7 Så länge som det inte drabbar djuren med varken hälsa, mentalitet eller dåliga.

I have no sympathy for people without empathy

Frida B
9/26/13, 9:05 PM
#9

#7 och jag gillar inte när folk säger "skaffa dig ett liv" till folk som har en åsikt, men vissa gör det ändå :) Avlar man hur man vill så kommer hundarna lida, och många här bryr sig nog mer om att hundarna inte blir lidande än att någon tycker att man är irriterande.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Novelia
9/26/13, 11:32 PM
#10

8# dåliga ägare skulle det stå men det kom inte med.

I have no sympathy for people without empathy

vallhund
9/27/13, 3:17 AM
#11

Alla har hört om att Golden är den ras som biter mest enligt statistiken, men ingen har kunnat presentera en sådan statistik, o jag har efterfrågat den undersökningen i närmare 30 år.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[PuffBuck]
9/27/13, 2:17 PM
#12

Enligt vad jag lärt mig i skolan så är Golden den rasen som står absolut närmast vargen 🤔

vallhund
9/27/13, 3:01 PM
#13

Var det på stand upp comedy utbildningen?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: