Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 1081 ggr
EnMalins
9/19/13, 7:28 PM

Ett försök att hitta min hunds uppfödare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet du vem? 

Jag söker efter kvinnan som födde upp Charlie (på bilden), eller Bonus som han blev kallad som valp då han gled med sina bakben. Men eftersom att åkomman försvann så togs han inte bort. Han påvisade inga problem alls med sina bakben under sin tid hos varken den förra ägaren eller hos oss. 

Charlie föddes den 16 mars 1999. Charlies pappa heter Baloo och var en Cavalier King Charles Spaniel, hans mamma måste då ha varit en Cocker Spaniel eftersom han var en blandras av dessa raser. 

Samma person som köpte Charlie hade även hans halvbror från en tidigare kull som hette Lucas. Lucas togs bort när han var 9 år då han fick allvarliga problem med sin nacke. 

Charlie blev köpt i Sala, men uppfödaren ska sedan ha flyttat, vart vet jag inte. Uppfödaren ska även ha haft en dotter, som även hon föder upp hundar nu. Om uppfödaren hade flera barn vet jag inte. 

Charlie blev såld av den förra ägaren till oss och dog den 29 augusti i år, med en ålder på 14 år, 5 månader och 13 dagar. 

Skulle som sagt vara kul att komma i kontakt med uppfödaren och berätta för henne att Bonus fick leva ett härligt hundliv utan besvär under hela 14 år.

Annons:
Upp till toppen
Annons: