Annons:
Etikettallmänt
Läst 3346 ggr
[Mickenisse]
2013-09-15 22:41

Hjälp med hundras!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tagit över en blandrashund men har aldrig fått reda på vad det är för raser i henne, hon har utseendet precis efter en irländsk varghund, men är jätteliten i storleken, 40cm i mankhöjd, någon som har nån aning om vad det skulle kunna va för raser i henne?

Annons:
Hiro
2013-09-15 23:28
#1

Någon terrier/vinthund/retriever kanske?

Cahira
2013-09-16 04:34
#2

Ingen aning alls tyvärr. Jag skulle nog säga "gatukorsning" om nån frågar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Frida B
2013-09-16 07:16
#3

Tibetansk terrier, kronfohländer, jrt, parson, border collie är några jag ser i hunden :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
2013-09-16 09:48
#4

Sånt är extremt svårt. De kan likna vissa saker mycket men sedan är det inte alls dem raser man trodde det var, i hunden 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mickenisse]
2013-09-16 11:05
#5

Får tacka så mycket för svaren! Men jag kan inte ge mig att det är irländsk varghund i henne, kollar man på bilder på varghunden så kan man tro att det är min hund på vissa bilder :)

Fridaaaa
2013-09-16 11:21
#6

#5 Jag vet en som har en hund som ser ut som en tysk jaktterrier på pricken, men det är inte ens det i hunden 😉 Men visst, inte omöjligt att det är varghund i din hund.
Enda sättet att få reda på det är om man hittar uppfödaren eller om du skickar ett sådan "prov" man kan skicka och se ungefär vilka raser som finns i, kostar dock en del.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
pimmi
2013-09-16 17:12
#7

Pälsen gör väldigt mycket på utseendet. Hade en pudel/ papillon som var väldigt lik din hund när jag fick henne som omplasering. När jag rakade såg det inte ut som samma hund eller ras.

Cahira
2013-09-16 17:37
#8

Och jag har sett bearded collie korsningar som ser ut sådär. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fiigge
2013-10-13 15:41
#9

Bouvier var det första som poppa upp i mitt huvud(hade en likande den där som var blandar golden och bouvier, lite kortare päls  hade han dock, men samma typ av ansikte) :) blandat med nåt med lite spetsigare längre nos, möjligen nån retriever och terrier som några nämnt… :)

Enriktigt fin trasselsudd iaf :)

[Forest]
2013-10-14 15:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Att gissa raser är ibland jätte svårt. Som våran fd hund irish imaal terrier/irish softcoated wheaten terrier blaning alla gissa fel på hennes raser, sen tåld det säga att hon var lugn o mycket mån om alla andra.

[Forest]
2013-10-14 15:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nerklippt. Hennes päls var inte len som man kan tro utan den var mer som strävhårigblandpäls :)

Upp till toppen
Annons: