Annons:
Etikettlänktips
Läst 1699 ggr
Evningstar
9/15/13, 6:23 PM

Söker tips om bra vintertäcke

Hej

Jag har en blandas mellan yorkie och dandie dimond terrier, och jag har problem att hitta ett bra vintertäcke till honom, har är lika lång i ryggen o kort som en tax är. Någon som vet någon som syr upp efter special mått?.

Mvh/ evningstar

Annons:
Mixie
9/15/13, 11:07 PM
#1

Det är ganska lätt att sy själv med lite fantasi och nål och tråd! Det tycker jag är lättaste sättet att få bäst passform och sen är det ganska kul att ha hemmagjorda saker som ingen annan har :)

//Mickan

Jetaime
9/18/13, 8:32 AM
#2

Det ända jag vet är att hurtta har ett speciellt täcke som är anpassat för taxar. Men då gäller det att dom är rätt länGD ;)

[Forest]
9/18/13, 10:39 AM
#3

Har du vart och provat ut täcken till hunden?

lillvilda
9/28/13, 4:14 PM
#4

Jag sydde ofta själv till min jack russel som jag hade. det är inte alls klurigt. Annars är ju tipset att åka till en butik med bra sortiment och prova på hunden.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Adalissa
9/28/13, 9:15 PM
#5

Jag tror att just när det gäller täcken skall det väl inte vara så stora problem. Har själv en liten korv här hemma som drar 35-40 i ryggmått men knappt når över gräset i höjd (Shih tzu-mix) och jag köper täcken i 40 även om hon kan ha vissa i 35.

Problemet blir väl när man vill ha "armar" till täcket, köpte Hööks regnoverall och jag måste rulla upp benen bak för att hon inte skall gå ur dem men det funkar. Då har ju Hurrta mer anpassat både efter längd och höjd.

Men som #4 säger - ta med dig vovven till affären och prova. 🙂

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

Upp till toppen
Annons: