Annons:
Etikettallmänt
Läst 16235 ggr
[Beak]
9/7/13, 9:29 PM

Puggle

Någon som vet någon som äger en Puggle? 
Eller hur många det finns i Sverige? 

Vet att det är en blandras, men det skulle vara jätte kul att få prata med någon som äger en!

Annons:
Ktisroinen
9/8/13, 11:31 PM
#1

Åh dessa underbara hundar! Har ingen själv men min vän i USA hade o jag förälskade mig totalt. Letade väldigt länge i Sverige när jag skulle skaffa hund, men det fanns bara ett fåtal i Sverige vad jag kunde hitta o ingen någorlunda nära mig. Det är ju en ganska udda blandning så tror inte att så många skulle komma på blandningen själva här i Sverige i alla fall. De flesta beagleuppfödare vill ju ha jakten i sina Valpar. Men jag hoppas såklart att du hittar någon! Speciell men underbar "ras"!

[Beak]
9/8/13, 11:36 PM
#2

#1 Jag har faktiskt en redan :D Skulle bara vara så kul o se om det finns fler och få prata med någon som har en! 
Vet om att dom är super populära i England & USA. Men jag söker och söker och hittar ingen.. Vet du någon?:D

Ktisroinen
9/8/13, 11:43 PM
#3

Lyckost dig! Så avis! Nej tyvärr känner jag ingen, inte i Sverige. Hoppas du hittar någon att prata med eller till o med får ha en liten hundträff med! :)

[Beak]
9/8/13, 11:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Åh vad synd! 
Ja det hoppas jag med, är helt förälskad i min vovves personlighet!

[Lec72]
9/10/13, 8:14 AM
#5

verkligen supersöt!

Är det beagle och mops eller?

[Beak]
9/10/13, 11:11 AM
#6

Ja precis.  Tack så mycket!

Annons:
exitingsvillemo
9/12/13, 7:04 AM
#7

Håller med om att vovven är söt, men förstår inte riktigt tanken med en sådan blandis… En hund med starka jaktinstinkter korsat med en sällskapshund med andningsproblem 🤔

Har inget emot blandisar, men ibland funderar man ju hur tanken och målet med blandisen ser ut.

[Lec72]
9/13/13, 8:22 AM
#8

Kan väl vara att just en sån blandning blir en perfekt hund ;-)

Andningsproblemen försvinner ju och jaktinstinkten kan taggas ner, en aktiv och bra sällskapshund?

Frida B
9/13/13, 4:15 PM
#9

#8 så enkelt är det inte. Det kan slå igenom olika, det är inte säkert att en sådan extrem jaktinstinkt eller andningsproblem upphör/taggas ner.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
9/13/13, 5:42 PM
#10

Kan lika gärna bli mopshjärna som beaglehjärna eller nåt mittemellan. Min hund är fysiskt "hård" (otålig) som en corgi och mentalt känslig som en BC. Är ingen nedtaggning på nån av sidorna och jag har verkligen fått två raser i en hundkropp. På gott och ont. 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Beak]
9/13/13, 11:12 PM
#11

Kan säga er att min hund inte har mycket jakt i sig, väldigt bra på spår dock! En glad och livlig sällskapshund som är bra på apport och väldigt uppmärksam och lyhörd! Han har inga andningssvårigheter!

Frida B
9/14/13, 8:19 AM
#12

#11 då hade du förmodligen tur :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

exitingsvillemo
9/14/13, 10:38 AM
#13

#8 du kan lika gärna få en hund med andningssvårigheter och stor jaktinstinkt… Jag behöver nog inte gå närmre in på hur en sådan hund skulle må.

#11 Vilken tur att din hund fick "rätt" egenskaper, men det hade likväl kunnat blivit tvärtom =)

Annons:
Puggle
9/15/13, 9:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hej!

Jag har två Puggles - Bibbi  och Bosse som jag hämtat som Valpar i England - världens mest perfekta små hundar!! De fick en valp i somras - Britta, så hon är, mig veterligen den enda andra generationen Puggle i Sverige just nu =0). Så det finns iaf tre till!

/Mia

Puggle
9/15/13, 9:33 AM
#15

Hej Beak!

Var köpte du din Puggle?

/Mia

[Beak]
9/15/13, 2:20 PM
#16

#15 han är faktiskt ifrån USA :) Så otroligt roligt att hitta någon med samma blandning och vilken bedårande valp!

nlinds
9/15/13, 4:27 PM
#17

Otroligt fin kombination ! (utseende mässigt)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Cahira
9/15/13, 8:34 PM
#18

Instämmer med #17 att dom är väldigt fina hundar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Beak]
9/16/13, 12:16 AM
#19

Tack så hemskt mycket, fina i personligheten och utseendet :)

nlinds
9/16/13, 9:57 AM
#20

Åh kan vi inte få en personlighets beskrivning på era hundar som har en Puggle :3 ? Vore intressant !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
[Beak]
9/20/13, 3:48 AM
#21

#20 Självklart kan ni få det! Min hane är 1,5 år gammal och är ifrån USA. Han är ALLTID glad och redo att göra något, men ligger mer än gärna i soffan och myser. Min hund är en riktig glädjespridare möjligtvis lite överviktig men det håller jag på att fixa. Väldigt väldigt lydig och har bra koll på mig, han är inte ättrig utan han är en hund som anpassar sig otroligt bra var du än tar honom. Älskar att leka och att vara med, knappt något jakt, mer vakt faktiskt! Inga andningssvårigheter. Jag skulle faktiskt vilja säga att detta är en TOPPEN hund och han har allt jag någonsin har sökt i en hund. Riktig familje hund!

nlinds
9/20/13, 9:14 AM
#22

#21 låter helt underbart ! hade jag haft plats här hemma och hade det funnits någon här i sverige så hade jag nog köpt en 😃

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Beak]
9/22/13, 1:16 AM
#23

#22 Vi får hoppas att det finns! ;) 

Pugalier har jag sett mycket av på blocket faktiskt =) 

Jag har startat en facebook sida som ni alla gärna får följa om ni är intresserade av den här blandningen! 

www.facebook.com/pugglesweden

Upp till toppen
Annons: