Annons:
Etikettförsäkringar
Läst 3090 ggr
camilla85
8/20/13, 11:00 AM

Hur mycket kostar era försäkringar?

Undrar vilken försäkring ni har på era blandraser och hur mycket de kostar? Har ni några tillägg?

Jag har Agria med 50000kr som försäkringsbelopp och rehab 6000kr  och fick då en årspremie på 3227kr vilket känns väldigt dyrt. 

Måste ju finnas något billigare men ändå bra alternativ?

Annons:
[Iyen]
8/20/13, 11:04 AM
#1

Det är svindyrt att ha hund.
Veterinärklinikerna tar ockerpriser för att "försäkringen betalar ju ändå", och försäkringsbolagen höjer priserna pga ökade utgifter.

Hund är idag en lyxvara.

🤐

TheRedTroll
8/20/13, 12:24 PM
#2

Jag Har Optimal djurförsäkring. Försäkringsbelopp 50000, Rehab 5000 per år, medicin 2000. Kostar 1597kr per år med självrisk på 1900 plus 20% rörlig, (obs självriskperiod 365 dygn istället för 150 hos agria). Så byt till Optimal om du vill ha en billig men ändå bra försäkring! :)

AnneN
8/20/13, 2:32 PM
#3

IF Stor Hundförsäkring. veterinärvård 45000kr, fast självrisk 2500kr.

Pris: 4 962kr/år

Vad försäkringen kostar kan variera en hel del beroende på vad det är för ras/raser i hunden, användningsområde, vart i landet man bor, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

camilla85
8/20/13, 2:47 PM
#4

#2 har du behövt använda försäkringen nå så du varit i kontakt med dom? Tänkte hur de var i sitt bemötande och hur lätt det var att få hjälp. Har aldrig hört om dom men läste på deras sida och tyckte de lät bra.

#3 Kollade på if men de var ju jätte dyra så de tänker jag inte använda mig av.

TheRedTroll
8/20/13, 3:29 PM
#5

Min valp är bara 3 månader så än har jag inte haft någon kontakt med dem. Jag tänkte först ha försäkringen hos Agria, men sen kollade min sambo runt endel och hittade optimal försäkring och de verkade både billigare och bättre så både katten och hunden är försäkrade hos dom nu. Tiden få utvisa hur de är i bemötandet =)

AnneN
8/20/13, 5:54 PM
#6

#4 Jo IF är dyra, men orsaken till att jag valde dem är att de har fast självrisk och i övrigt bra villkor så om det händer något med Velvet som blir dya veterinärkostnader så vet jag att det enda jag behöver betala är 2500kr i självrisk, de andra bolagen har ju fast självrisk + xx% rörlig självrisk vilket snabbt kan dra iväg och bli många tusenlappar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[Forest]
8/21/13, 10:37 PM
#7

IF är det som gäller här med fasta självrisken tycker jag är kanon. Nu har jag inte alla papper framme o därmed inte exakta siffrorna på vad jag betalar per månad. Men gissar runda slängar runt 200kr vet inte om det beror lite på vad man har för ras?

Jag har haft if på hästar,katten,hem innan det vart hundar här så rent praktist valde jag if allt sammlat på ett ställe, men anser självrisken är skön att den finns.

nlinds
8/23/13, 12:50 PM
#8

Till min chihuahua: 2800 (med grupprabatt)
Till min Bearded collie: 3000 (med grupprabatt)
Till min Vita schäfer (räknas som blandras): 2800 (med grupprabatt)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Ödlan
8/24/13, 9:08 AM
#9

Försäkrade min nya valp nu hos IF, stora hundförsäkringen med fast självrisk 2500:-, kostar ca 1400:-/år.

Har min andra hund försäkrad hos Agria för 25000, kostar ungefär samma där men då har jag självrisk (kommer inte ihåg summan nu) + 15% rörlig självrisk.

Kommer att byta när hans försäkring går ut så båda är försäkrade hos IF, då blir årskostnaden ca 2300:- för båda. Tycker inte det är dyrt!

Upp till toppen
Annons: