Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Weight pull & Drag

Behöver tips på sele!

2013-08-02 20:14 #0 av: Lizetteolsson

Behöver lite tips om vad jag ska ha för sele.
De jag är ute efter är att jag vill att min hund ska dra saker, typ som vagn eller grenar osv. På hobbynivå, än så länge iaf :) just nu har jag en hurtta y sele men den kan jag ju inte dra saker med.

Anmäl
2013-08-02 21:18 #1 av: [Bullen300]

det är lite beroende  för slags drag du vill dra med  din hund, men det finns nomesele, weight pull sele och många selar till, det är beroende på vad din hund ska dra, så att dragpunkten ligger rätt

Anmäl
2013-08-02 22:09 #2 av: Lizetteolsson

#1 men typ vagn med saker i eller typ grenar eller kätting är helt ny inom drag med hund . Men hade velat testa för tror hon hade tyckt det va roligt :)

Anmäl
2013-08-02 22:16 #3 av: [Bullen300]

om du ska dr kätting rekomenderar jag en weight pull sele, då dragpunkten inte ligger på rumpan som en nome ,men om du ska dra en vagn med saker i så går nome då den har dragpunkten längre upp.

är du intresserad av typ barmarksdrag eller så? :)

Anmäl
2013-08-02 22:33 #4 av: Lizetteolsson

Okej de finns ingen sele man kan dra allt med eller aa? Jag vet inte jag är ny inom draget kan ingenting :) tror bara som sagt att de skulle vara bra och kul för hon. Vill gärna lära mig mer

Anmäl
2013-08-02 22:40 #5 av: [Bullen300]

jag kan inte heller så mycket :)

finns det någon som har mer kunskap än jag har som an svara? :)

Anmäl
2013-08-03 19:28 #6 av: Forest

TS ett bra tips är att du spanar o kanske även frågar inne på då jag tror att din hund kan passa i denna gren med http://weightpull.ifokus.se/ 

Himmla snygg hund du har :)

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2013-08-03 23:43 #8 av: Lizetteolsson

#tack så mycket :)

Anmäl
2014-10-09 14:00 #9 av: Jycklos

Jag har alltid låtit mina vovvar dra lättare vikter som däch, det är enkelt och man behöver inte köpa den allra värsta dyraste non-stop  free motion för det. Jag har en jocke safari, som nog e den billigaste jag hittat i pris. sen finns det även grymma nome freemotion-selar som ligger på runt 400spänn tror ja. finns om du söker på webben ställen som syr upp dragselar efter måttbeställning

Anmäl
2014-12-03 16:09 #10 av: Amandadadadada

Jag kör med Björkis nu och både jag och min hund gillar den skarpt. Med förra selen drog han lite snett (starkare på ena sidan) men nu drar har jätterakt och fint. Jag upplever också selen som slitstark och väldigt bekväm för hunden. Det var lite irriterande att det tog 2 v för selen att komma, men å andra sidan sitter helt perfekt då de syr efter varje hunds mått. Jag gav typ 300 kr för min + frakt. Vilken det helt klart var värt! Rekommenderar den skarpt :)

Anmäl
2014-12-03 16:10 #11 av: Amandadadadada

Kan också tillägga att jag åker längdskidor med hunden. Den har dock funkat hur bra som helt till att dra små barn i pulka, sparkstötting och för att dra däck :)

Anmäl
2014-12-03 16:35 #12 av: Fridaaaa

#9 & #10 Gammal tråd.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2014-12-04 00:52 #13 av: [Akilles1]

Julius k-9 IDC power harness ska även fungera som dragsele. Dett använder jag vis spår, sök och när jag vill att min hund ska dra.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.