Annons:
Etikettallmänt
Läst 7337 ggr
Magdalena747
2013-07-30 16:03

Hjälp min hund tappar hår!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en rottweiler/amstaff kille på snart 1 år. Han fäller konstant sedan flera månader. Dammsugaren är framme varje dag. Det hjälper inte att jag borstar och badar honom :(

Vad ska jag göra?

Annons:
vallhund
2013-07-30 17:46
#1

Vad äter han för mat? En hund med den slags päls behöver knappast schamponeras mer än 1 eller 2 ggr/år. Använd ett hundschampo som inte torkar ut huden, såpa funkar finfint. + om de rullat sig i mindre roliga saker.

För bättre päls o klor kan du ge laxolja på maten samt B-vitamintillskott, själv ger jag öljästtabletter som finns i hälsokosthyllan, både hundar o katter älskar dem, nästan som godis. Det har även en viss fästingreppelerande effekt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anteros
2013-07-30 22:41
#2

Min Wilma blandning chihuahua pappilon fäller något kopiöst just nu.Jag trodde att det kunde vara hormonellt hon hade Valpar i April.Jag böt till ett spannmålsfritt foder för ca 1 mån sedan före åt hon eukanuba och det var inga problem så nu har jag återgått till det plus att hon får vetegroddsolja så jag hoppas att det ska bli bättre.

Magdalena747
2013-07-31 07:55
#3

Tack för svaren :)

Jag har bytt foder några ggr för att försöka komma till rätta med detta. Nu äter han Arion som jag blandar ut med kött/kyckling etc som vi har ätit.

fridaas
2013-07-31 12:37
#4

Han är inte allergisk emot kyckling då? Min tik började fälla något enormt (hon fäller en hel del i vanliga fall då hon har dalmatiner i sig), men när hon fick kyckling och fisk i sin mat fällde hon ännu mer.

Hennes fällande minskade rejält när vi började med färskfoder som var fritt från fågel och fisk.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Magdalena747
2013-07-31 15:17
#5

#1 vad för sorts(märke) laxolja? Det finns så många att välja på, vill ju ha en sort som är bra.

[Bullen300]
2013-07-31 16:11
#6

jag tycker salmo pet är bra

Annons:
vallhund
2013-08-01 04:47
#7

Jag använder Kronch

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: