Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1463 ggr
kajsai
7/29/13, 5:58 PM

Apport - hur lär man det?

Hur lär man sin hund apport?
Jag vet inte alls hur man ska träna det

Annons:
Sugar Mist
7/30/13, 11:20 PM
#1

Kampa med en leksak, släng iväg den, locka på den och beröm när den kommer med den.

-

minbebis
7/30/13, 11:45 PM
#2

Sök på Google, vet att det kommer upp massa Sen läste jag någonstans att det finns tre olika sätt att apportera (?) tävling apport och två andra. Beror på vad du ska det till, är det bara för skoj kanske du inte behöver vara så petig som om du skulle lära till lydnad eller något. Men har själv ingen aning. Min hund kan, men det kom från en lek som #1 sa, som liten. Men är det en hund som en jag känner, alltså älskar att ta och inte ge tillbaka, funkar inte det sättet. Min var runt 8 veckor så fanns inget roligare än att jag berömde som en galning och höll på.

kajsai
8/12/13, 10:22 AM
#3

ja det är bars som lek jag vill ha det

Frida B
8/12/13, 4:54 PM
#4

Jag gjorde så att jag slängde iväg någonting (typ en plastgrej eller toarulle) och när hunden gick fram och nosade på den så berömde jag maaaaassor… Och tillslut testade han sig fram, och tog den i munnen, då sa jag "bra, kom här, hääääär!" och liknande och då  gjorde han det. Sen fick han godis 😃 Sedan är båda hundarna (de jag har nu alltså) väldigt föremålsintresserade, så det hjälpte ju en del. Den ena är mestadels retriever.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

kajsai
8/13/13, 3:04 PM
#5

ja tack ska testa det

Upp till toppen
Annons: