Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
AKTIVITETER - Allmänt

Apport - hur lär man det?

2013-07-29 17:58 #0 av: kajsai

Hur lär man sin hund apport?
Jag vet inte alls hur man ska träna det

Anmäl
2013-07-30 23:20 #1 av: Sugar Mist

Kampa med en leksak, släng iväg den, locka på den och beröm när den kommer med den.

Sajtvärd för Vallhundar iFokus

Anmäl
2013-07-30 23:45 #2 av: minbebis

Sök på Google, vet att det kommer upp massa
Sen läste jag någonstans att det finns tre olika sätt att apportera (?) tävling apport och två andra. Beror på vad du ska det till, är det bara för skoj kanske du inte behöver vara så petig som om du skulle lära till lydnad eller något.
Men har själv ingen aning. Min hund kan, men det kom från en lek som #1 sa, som liten. Men är det en hund som en jag känner, alltså älskar att ta och inte ge tillbaka, funkar inte det sättet. Min var runt 8 veckor så fanns inget roligare än att jag berömde som en galning och höll på.

Anmäl
2013-08-12 10:22 #3 av: kajsai

ja det är bars som lek jag vill ha det

Anmäl
2013-08-12 16:54 #4 av: Frida B

Jag gjorde så att jag slängde iväg någonting (typ en plastgrej eller toarulle) och när hunden gick fram och nosade på den så berömde jag maaaaassor... Och tillslut testade han sig fram, och tog den i munnen, då sa jag "bra, kom här, hääääär!" och liknande och då  gjorde han det. Sen fick han godis Skrattar Sedan är båda hundarna (de jag har nu alltså) väldigt föremålsintresserade, så det hjälpte ju en del. Den ena är mestadels retriever.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2013-08-13 15:04 #5 av: kajsai

ja tack ska testa det

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.