Annons:
Etikettallmänt
Läst 1002 ggr
BegoniaRex
2013-07-05 23:22

Vad kan detta vara för blandning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har adopterat en underbar liten gatuhund från Hundar utan hem. Han kom från Kanarieöarna och jag var egentligen bara hundvakt åt jourhemmet men blev störtförälskad.

Vi blev informerade om att vår hund Messi var en terrier-mix, troligtvis yorkie och klippt med "terrier-frisyr" så vi tyckte det lät rimligt. Pälsen är silkeslen och den tycktes aldrig sluta växa, men magen var alldeles tunnhårig och prickig som på en liten ko…

Många har frågat vad vår lille vovve kunde vara för någon ras eller mix och när inte vi visste så fick vi mer och mer höra "han ser ut som en chinese crested" ju mer hans päls växte. Han var drygt två år när vi fick honom i höstas och vi fick veta väldigt lite om hans bakgrund men han är extremt gosig med oss, sover nära under täcket, vill alltid vara i knät men har samtidigt en väldigt kaxig (egentligen osäker) attityd på gatan och låter som ett litet monster när han ser en fiskmås eller stor hund. Det har nog kanske mer med hans otrygga bakgrund än ras att göra. Han har mycket ork och struttar gärna på lååånga promenader på landet. På hundsalongen så klippte dom honom helt enkelt som en Chinese Crested till min stora chock (vi hade svårt att sköta all päls som bara växte eftersom han inte var van att bli borstad och AVSKYDDE det så han fick sommarklippas, nu börjar vi om på ny kula!). Jag har också precis lärt mig att chinese crested-hundar sjunger, och jodu, kommer det en dragspelare på tunnelbanan eller visslar jag lite så ylar han med.

Nåväl, mycket text, men vad tror ni han kan vara för en blandning? Jag ser mindre och mindre terrier och mer kines, men det är min första hund och jag lär mig så snabbt jag kan men har inte koll på alla raser och min sambo har bara haft större hundar och känner till dem bättre. Jag har läst om DNA-testen man kan göra och det blir nog ett sånt framöver men dessförinnan vill jag så gärna höra vad ni tror!

Annons:
BegoniaRex
2013-07-05 23:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Magen skvallrar en del om vad han kan vara för mix…

Frida B
2013-07-05 23:34
#2

Absolut CC! Men även Yorkie… Tror jag :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: