Annons:
Etikettallmänt
Läst 3325 ggr
League
2013-06-24 11:05

löwchen/löwshen

Jag har fått ett erbjudande om att vara fodervärd åt en löwchen-valp (får välja mellan hane och tik själv)

Hur är rasen? Intelligenta, kvicka, lata, korkade, älskar vatten, hur är det med andra människor mm mm? Skriv era erfarenheter!

Annons:
[Nightcat]
2013-06-24 12:45
#1

Jag upplever löwchen som väldigt livliga intelligenta hundar som vill vara med hela tiden. Det är inte en hund man lämnar ensam i flera timmar. De är lite clown aktiga och alla de som jag har stött på har varit väldigt glad i människor. Mycket trevlig ras 🙂

League
2013-06-24 13:19
#2

Skulle kanske passa oss då :) som är lite clowniga :p det "enda" jag har betänkligheter om är pälsen, fast det går ju att plocka fram trimmern ^^ man får väl hålla ett öga på öronen (inflamationer)

Någon som vet om dem gillar att bada? Har läst att dem hämtat nät åt fiskare, men dem användes mest som sällskap och loppfångare i socitetet på 17-1800 talet.

LinaK
2013-06-24 13:54
#3

Har skrivit en artikel inne på bichon ifokus om rasen:
Löwchen - rasspecial

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
2013-06-24 22:31
#4

Jag gillar rasen starkt, det är en aktiv mindre hund som klarar av softdag men tackar inte nej till träning om vi säger så :) Pälsbiten tror jag det bästa är om man tar med uppfödaren, men antar att det krävs lite pyssel om den ska ställas ut :) Rolig ras är det i mina ögon 😃

League
2013-06-24 22:36
#5

Det enda jag kan tycka verkar jobbigt är just pälsen, men jag tror att på BARF så kommer det inte bli så mkt tovor, även,om jag så klart ska borsta och hålla på :S

Molly hade fula tovor bakom öronen förut och nu när hon äter kött, så (peppar peppar) finns det inte en enda liten knut på pälsen, skitbra! Folk kollar på mig med stora ögon när jag säger att mina borstas aldrig för pälsens skull, utan för myset.

League
2013-06-25 23:48
#6

Då har vi hämtat hem det lilla grynet :) sjukt söt. Jag har läst en del om dem, och jag tror det kommer passa oss bra. Hon är en försiktig liten tjej, men med lite träning och mjukt sinnelag så kommer det att bra finfint :) Nu håller vi tummarna för hon kom kommer överens med kompisars hundar, detta är mycket viktigt för oss då vi är aktiva med vänner. Så nu kommer vi ha flickan på prov ett par veckor och prova oss fram. Hon kommer behöva mycket träning med självsäkerheten, men det är helt ok :)

Annons:
[Forest]
2013-06-27 12:18
#7

6 kul o läsa att hon kommer hem tror säkert att allt kommer gå fint fint :) Du får gärna bjuda oss på bilder osv sen med.

Upp till toppen
Annons: