Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
BETEENDE

Sluta skälla

2013-06-14 17:01 #0 av: kajsai

Hur tränar man bort att hunden skäller när det knackar på dörren är så jobbigt har försökt med allt ignorera och berömma när hon är tyst, stänga in henne i ett rum så hon inte har något att vakta och att bli arg och säga till henne ordentligt att sluta. 

snälla jag behöver hjälp !

// tack på förhand Hjärta

Anmäl
2013-06-14 17:18 #1 av: Fridaaaa

Det hjälper inte att bli arg Glad Inte att visa det i alla fall Skämtar
Men,  jag hade nog fortsatt att stänga in henne, och inte säga något när ni tar bort henne. Det kan ge "uppmärksamhet" för hennes del. Utan bara ta bort henne.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2013-06-14 17:19 #2 av: kajsai

okej tack Glad

Anmäl
2013-06-14 20:45 #3 av: Maja2

Personligen är jag mer för att lära hunden vad jag vill att den ska göra, dvs belöna det beteende jag vill se mer av.   Tex så kan det vara att jag ber människor komma och ringa på dörren. Jag lär hunden att när det ringer på dörren så händer något kul hos mig. Endera godisregn eller så ger jag den en uppgift som jag får belöna. På det sättet vill jag lära hunden att oavsett om det ringer på dörren, så är det MIG den ska söka kontakt med, och blir åxå belönad för det. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.